Färga fårskinn

Trådstartare
Jag har en fårskinnspadd i den gula varianten, vill ha en rosa men vill inte köpa en till.
Är det någon som har prövat att färga om en sådan?
Vart å vad köper man isåfall för färgningsmedel?

Jag har en ROSA-FEVER å försök inte att bota mig :rofl:

Sv: Färga fårskinn

tror att det är väldigt svårt att få det snyggt... men det finns ju på affären sånna där färgningsmedel för tyger. kanske fungerar på fårskinn också? annars är det nog säkrast att köpa en i rosa istället!

Alla har vi rosafever!! Dock får jag inte tävla i rosa för min tränare, för då följer hon inte med mig :angel:

Sälj din gula o köp en ny rosa.. Tor inte att det blir jämt att försöka färga jämt. Men om du är villigt att kanske riskera din fårskinnspadd så färga den i tvättmaskinen med rosa tyg färg. Kanske finns det om för fårskinn oxå? Lycka till :D

haha....ingen annan som vill pröva de först å se hur de blir :rofl:

Hur står du ut med din fördomsfulla tränare :D
Hur kan man neka rosa att förgylla ens liv :rofl:

Jag har en rosa får skinnspadd till min kommpis vita b-ponny. Det är riktigt snyggt!!!
Jag köpte den på messan i göteborg,tuvär, Men om jag hittar en ska jag säga till dig!:rofl: ;)

Om det är ett riktigt fårskinn så består ju luddet av ull, och ull är ju ett material som är väldigt bra att färga. Enligt min logik så borde det därmed funka att färga med vanlig tygfärg för ylletyg (fast jag får tyvärr erkänna att min logik inte alltid stämmer med verkligheten).

Jag är mer tveksam till att det skulle gå att få en bra rosa nyans om det redan är gult, risken är stor att det snarare blir orange. Möjligt att cerise eller någon annan kraftigare variant av rosa skulle funka bättre än babyrosa.

/Ida

hehe jag har en rosa padd...kanske kan hända att man vågar slita sig från den:angel:
DSC00644-1.jpg

eller kanske inte:angel:

Ja har en kompis vars farmor föder upp får (eller vad man nu gör) och de färgar skinn och sån också. Om du kan vänta någn dag så ska hon ta reda på vad de färgar med! :idea:

*kl*

Finns det rosa med kanaler nånstans eller får man klippa/raka själv i sånna fall? Jag vill ha en rosa men har inte hittat nån med kanal.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 546
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 400
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 821
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka