Färga Pikeur byxor?

Tiili

Trådstartare
Någon som gjort det?
Har ett par vita som blivit missfärgade så de går inte att använda vid tävling, så tänkte om man kunde färga dem bruna eller nåt. Någon som gjort det o i såfall hur blev resultatet?

Sv: Färga Pikeur byxor?

Jag tror inte att det blir speciellt bra med tanken på skoningen, synd att ev. förstöra ett par så pass dyra och snygga ridbyxor även om de har blivit missfärgade.

hmmmm...visserligen. Men smarthuvudet jag har hängt dem på tvättlinan o sen hängt en blöt brun tröja över så det är typ 10 cm breda bruna streck över bägge knäna:o:(
dessutom rider jag ju inte i vita ridbyxor hemma, känns onödigt att de inte kommer till någon användning alls..

Usch inte kul.. det går typ inte bort med tvättmedel för vittvätt eller någonting annat som kan bleka det men ändå vara skonsamt för skoningen?

Lite onödigt nu ja men på de extremt varma sommardagarna är det skönt.

redan tvättat dem två ggr med typ Vanish, o det har blekt men man ser dem fortfarande..:cry: inte kul o lägga 1500 på ett par nya heller...skit oxå!

Har tyvärr då inget bra svar om det går att färga om dem då det inte bör bli allt för bra färgat i skoningen (iaf vad jag skulle gissa).
Nej det är inte alls roligt att lägga ut så mycket pengar pga ett dumt misstag.

nae, svårt. I värsta fall får jag väl ha dem ändå o låtsas som det regnar;):angel:

det blir inte snyggt med skoningen! Jag har provat.. dock från vita till grå och det blev förfärligt. önskar jag aldrig gjort det så det råder jag dig inte till tyvärr =/

prova klorin?
men nej, det blir nog inte så bra med tanke på att textilfärg bara färgar bomull.

det blir inte snyggt med skoningen! Jag har provat.. dock från vita till grå och det blev förfärligt. önskar jag aldrig gjort det så det råder jag dig inte till tyvärr =/

Men hur blev det i övrigt då? För skoningen syns ju ändå inte när man sitter till häst.

TS: Jag hade nog övervägt det ändå. För som det är nu så kommer du ju inte använda dem öht. Då måste det ju vara bättre att få dem färgade (fast det brukar vara svårt att få det bra när det inte är bomullstyg) och fula vid skoningen men ändå kunna använda dem hemma. Jag hade provat.

Du kan ta en brun vattenfast penna och måla dem rutiga:D Nej,jag skämtade bara:angel:
Vet inte hur de blir om du färgar dem,med tanke på att de inte är bomull så kanske resultatet inte blir så bra.

Liknande trådar

Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: Flixon
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 322
Senast: Capybara
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 457
Senast: Emuliiaa
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V