färgat träns på tävling

Sv: färgat träns på tävling

kl

(har inte läst hela tråden)

Måste man ha träns på hästen för att få lasta ur?

Hehehehe...efter jag läst igenom det TR du sa att det skulle stå skrivet i flera tusen gånger och alla andra TR så hittade jag fortfarande inte vart det stod att det var förbjudet att tävla med
plastträns samt pastmartingal. Skickade jag ett mail till ridsportsförbundet och frågade personen där som kan svara på om det var förbjudet eller inte att tävla med plasttränseller palstmartingal.
Och detta är vad jag fick för svar.

Kanske har du redan fått svar på din fråga eftersom detta svar kommer så sent.
För häst finns det inget som förbjuder att du rider med färgat plastträns och martingal.

:)

Ska se om jag kan print screena in det

TR III Hoppning
Mom 372 (skriv fel mom.) s. 38 i TR på nätet
Detta står då under ponnyutrustning så som jag tolkar det och gäller alltså för ponny och inte för häst.
(I ditt mejl står det dessutom "häst" och inte ponny, frågade du specifikt om ponny?)

Har själv mejlat ridsportförbundet, återkommer när jag fått svar.

21717505.jpg

Ska se om jag kan print screena in det

TR III Hoppning
Mom 372 (skriv fel mom.) s. 38 i TR på nätet
Detta står då under ponnyutrustning så som jag tolkar det och gäller alltså för ponny och inte för häst.
(I ditt mejl står det dessutom "häst" och inte ponny, frågade du specifikt om ponny?)

Har själv mejlat ridsportförbundet, återkommer när jag fått svar.

21717505.jpg

Touché. Allvarligt talat var jag ute efter häst och hade ingen tanke på om onny då jag är för gammal för att tävla ponny själv...

KL

Måste just nosgrimman vara av läder och platt?
Hur är det med alla de här fodrade nosgrimmorna, de är ju knappast platta.. och varför är det krav på läder?
Det enda jag kan tänka mig är för att hindra att nån kommer med typ kapson eller annan metall.. men ändå.. borde ju ändras i så fall..

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 598
Senast: Mirtai
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 188
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka