Färgdilemma..

Jenny1

Trådstartare
Jag har ju köpt mig en fux och funderar på att göra en beställning från Lillhästen. (Behöver reflexridtäcke bl a). Tänkte då också beställa ett dressyrschabrak från Mia's med brodyr, hästens namn, på. Vilken färg skulle ni ha valt till en stor, pampig fux?? Funderar på:
Kittfärgat, nougat, sandfärgat, mörkbrunt eller ev. marinblått. Färg på kantbandet? På brodyren?? :bow: (Bilder på schabraken i olika färger finns på lillhästen i Stavs hemsida..)

Behöver smakråd!!

Sv: Färgdilemma..

Jag har en bekant som hade, tror det eller ej, ljus/baby-blått på sin fux.:D
Det var faktiskt väldigt snyggt!

alla de färgerna som du sagt är jättefina till fuxar. en annan favorit jag har till rödingarna är Mossgrönt, brukar vara väldigt snyggt m antingen gulg, gul, eller vit text/kantband :D

Något som jag tycker är snyggt att ha en kittfärg färg på schabraket sen marinblått kantband och texten ska också då vara marinblått.

Eller som det finns på deras hemsida kittfärgat schabrak med sandfärgat kantband och sen sandfärgad brodyr.

*halv kl*

Alltså förlåt en korkad fråga, men vad är "kitt" för färg?

Annars tycker jag att fuxar passar super i "naturfärger" alltså typ olika bruna/beige nyanser, och grönt. Och en del faktiskt i babyblått.

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa från Lillhästens, tre Mia´s schabrak bl.a. Ett ska vara vitt (tävlingsschabrak), ett ljusgrått och sen då? Vet inte...
Svar
10
· Visningar
1 449
Senast: domino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hingstvalsfunderingar 2025