Färger till Isabell (Palomino)

r_freddy

Trådstartare
Lillhästen är skadad just nu, så jag roar mig med att köpa en massa nya saker :love:
Men jag har svårt att bestämma mig för vilken färg som skulle passa på honom. Ännu svårare blir det då han har en vinterfärg och en sommarfärg :crazy:
I westerutrustningen är allt mörkbunt ( sadel, träns)
Vilken färg skulle man kunna ha på padd mm där?
I engels utr har jag nu köpt en svart sadel, förslag på färger till denna? Ska man ha ett helt svart träns eller med någon utsmyckning på pannband o nosgrimma? Han har pyttelitet ponnyhuvud, så det får inte vara för breda remmar.
Lägg gärna in bilder på era Isabeller i deras utrustning :banana:

Hjälp mig med nästa års tävligsutrustning :bow:

Här kommer några bilder
Vinter/ vår Jätteblek isabell
Bild030.jpg

Sommar
Bild060-2.jpg

Sv: Färger till Isabell (Palomino)

kornblått (ungefär som på repgrimman fast liiite mörkare) tror jag skulle passa bra. Marinblått och mörkgrönt passar oxå fint på isabeller:d:love:

fast bland det snyggaste som finns är ju svart sammetschabrak när jag tänker efter:love:

Håller med! Blått är nog något som fungerar i alla årstider! :d:bow:

Svart, vitt & blått tror jag på!
Vet någon vad min ponny skulle passa i? Hon är ljusbrun med svart man och svans. (se profil eller avatar)

Hehe jag tror klar-rött eller ljusgrönt. :d

Sage (den där grönaktiga färgen som finns på prof.choice skydden bla) tror jag skylle vara vrååålsnyggt på din Chili! :D
hittade en pad i den färgen! :love:
http://www.profchoice.com/htmldocs/prd/western/prd/axhds.html
och så skydden (på stora bilden)
http://www.profchoice.com/htmldocs/prd/protgear/prd/smbex.html
Här också (största bilden av de längst ner, nedre raden skydd, 3:e från vänster)
http://cgi.ebay.com/Professionals-C...ryZ47293QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Annars riktigt slajmigt limegrönt om man vill synas lite mer ;)

och som någon sa tidigare kornblått. så där riktigt ultrablått! Även grått tror jag hade funkat fint!

Snyygg häst=)
Har också en isabell likadan i färgen ljus om vintern å mörjare på sommaren.

JAg har valt naturens färger.. Brund med lite rosa inslag, grönt, beige osv.. ursnyggt..
Håller inte med att att blått är snyggt på en isabell.. blått är snyggt på mörkbruna/svarta hästar=)

Vad ska jag ha för färger till min häst då? :D

:love:

Herregud!!!
Den padden måste jag köpa direkt :love::love:
Fy skjutton så snygg :eek:

Och matchande benskydd gör ju inte saken sämre :D

Blått är också snyggt :) Ska leta lite :bow:

Har vitt och beiget o brunt i dag, men ibland känns det så trist :crazy: Speciellt när han har sin bleka vinterfärg.
Vi liksom försvinner på något sätt :(

Aha en till färgskiftare :)
Du har inga bilder på din pålle med utrustning?

Trodde att alla Isabeller skiftade i färgen på det viset... var medryttare på en welsh cob som var isabell, och han var nästan vit på vintern och guldfärgad på sommaren, precis som bilderna på Palominon.
För övrigt så tyckte jag att han var riktigt tjusig i klarrött :P Annars håller jag med att naturfärger är snyggast.
Rider förtillfället ett varmblod som är brun med svarta ben och hans prylar går mest i brunt :D

Svart, mörkbrunt, grafitgrått är färger jag skulle satsa på. Mörkgrönt skulle nog oxå passa....

Vinrött, mörkgrönt, marinblått skulle nog vara snyggast tycker jag. Brunt är också väldigt snyggt till isabeller.

Oj så fin färg, hm grönt är snyggt och brunt brunt funkar nästan till alla färger=)

Mer eller mindre men de finns de isabeller som är ljusa året runt jag har sett en=)

Hon är inte inriden än men lovar att de kommer bilder om 2 månader när jag siter på henne med hennes utrustning..Dock är den som är påbild inte de som hon ska ha se.. inridningssadel kommer de bl=)

Tack så mycket! Just nu har hon typ mörkt/moss-grönt. Funderar på klar, lite varm gul?

:bow:

Liknande trådar

L
Utrustning Är i valet och kvalet om vilken färg på träns (pullarträns med platta remmar) jag ska köpa för att matcha sadeln.. Vill helst ha den...
Svar
4
· Visningar
1 048
Senast: Lawendel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka