färgfråga

Venus_in_Furs

Trådstartare
Hur ser man egentligen skillnad på en bleksvart häst (móbrunn) och en musblack (mósott) ?? Ålen borde ju finnas på musblacken, men om den finns även på den bleksvarta??

Kan man bara veta om man vet vilken färg föräldrarna har då?

ex denna häst(närmast) tycker jag ser ut som en musblack, men den är bleksvart....

24620078.jpg

Sv: färgfråga

Jag funderar över precis samma sak! Min elev har en häst som ser precis ut som en musblack, men är reggad som Móbrúnn. Han har ål och allt sånt, så jag har funderat mkt på detta!

Ser fram emot svar!

Sv: färgfråga

En black har alltid tydlig ål, zebraränder på knän och hasor, samt mörkare huvud och ben. Allt skall vara tydligt och allt skall finnas. Hur en bleksvart skall vara, vet jag faktiskt inte mycket om. Men den har väl inte alla blacktecken helt enkelt eller...? :p

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: Blyger
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det... 16 17 18
Svar
343
· Visningar
24 955
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Som lite "meningslös" motvikt mot annat viktigt i världen just nu: Har någon här testat ögonbrynsserum? Alltså Xbrow, likt Xlash? Och...
Svar
13
· Visningar
1 112
Senast: BernT
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
2 071
Senast: Noxos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka