Färgtips!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare wingil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 828
W

wingil

Så här ser modellen ut:
pose.jpg

(dvs skimmeln :p)
Vad ska han ha för färger? Gäller allt från läderfärger till schabrak lindor mm.. vilka färger ska han ha i alla? :p Mässing/silver? Svart/brunt läder? Osv.. Tips på affärer med LÅGA vettiga priser med önskvärt! Helst nät eller i sthlm.. där man då kan hitta saker i de utvalda färgerna :)

Sv: Färgtips!

Jag skulle köra babyblå på schabrak o dyl.. men på träns/sadel, natur eller brun

gröööööööööööööööööööööööööööööönt!

(som alltid) ;)

jag har funderat på det men tycker babyblå e så fult.. det är så gulligt på nått viss och han är ju så stor och tuff (174-175 cm stor :p)

Vilken grön? Ljusgrön, mossgrön, mörkgrön, militärgrön, limegrön?? :p *hehehehe*

och på lädret då? :)

han skulle nog vara jättefin i khaki!! helst mörkbrunt annars svart på läder och sadel osv.
annars beige eller grått passar han nog i!

Var hittar man khakisaker då? :)
Grått känns så.. färglöst när hästen inte är så mycket färg :p

(ingen som tycker neonfärger hehe? :D)

Jag tycker alla blåa nyanser, även beiga, bruna och cremefärgade skulle passa honom perfekt! :d

Tycker du ska ha svart läder utrusning på honom, med silverspännen, eller om du kör bruna nyanser å så så blir det ju supersnyggt med mässingfärgade spännen å så. Men jag tycker det är så jobbigt med mässingspännen, så svårt att matcha med resten, men jag har lösningen på allt, svarta stigbyglar ;)

haha :D !!

Som det ser ut nu blir det senapsgult och grönt :)
Sen lite rött för beställde ett hansbotäcke i tyska färgerna :p

Borde väl funka? Sen blir det mäsingspännen och svart läder :)

svart läder, silverspännen, vinröda grejer
möjligtvis i kombination med någon mörkare blå nyans
det är lite "kungligt" med just de färgerna, och din ser ut att passa i dom
neon tror jag inte på eftersom hästen i sig är lite "dassig" och det skulle nog framhävas ännu mer då
inga klara färger, bara mörka eller ljusa

[Posted by 82.183.192.118. This is added while posting a message via http://webwarper.net to avoid misuse of WebWarper. Example of using WebWarper: http://webwarper.net/ww/~av/lycos.com ]

Tycker fan man borde få färgprover från affärerna :p typ tygstycken att lägga på hästen och testa sig fram :D !

kan inte vi tvinga butiker införa sånt? :D

haha, det har du så rätt i.. ;)

men rött och blått (kungligt) skulle nog oxå vara snyggt

Mellanbrunt läder med mässings-spännen. Blå och bruna schabrak, även lite gröna toner skulle han se fin ut i!! :)

Är det bara jag som tycker att beiget på skimmel kan framhäva lite av smutsen i pälsen...
MArinblått är snyggt på en skimmel tycker jag. Brun utrustning ger mer liv men det är ju garanterat enklare att matscha med svart...

till en apelkastad skimmel passar enkla, ljusa, matta färger och svart/silver på läder till vardags, och lite klara, grälla färger när man vill sätta skräck i grannen :crazy:

Skimlar bär upp det mesta, men vitt, svart och brunt kan se tråkigt ut om det tillämpas i för stor utsträckning.

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: Equidaem
·
Utrustning Har precis blivit medryttare på en halvblodsvalack (SWB valack), och funderar på att köpa lite "småsaker" till honom (lindor, schabrak...
Svar
17
· Visningar
2 225
Senast: Jate Volim
·
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 376
Senast: Wera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka