CA
Trådstartare
Var ute på vår dagliga skogspromenad när hunden hittar älghår med små blodiga slamsor på vägen och sedan spårar in i skogen såfort att jag inte hängde med. Springer efter hunden, ropar, och tillslut ser jag henne, och då tittar hon upp och har blod runt munnen och på tassarna. Hon hade hittat maginnehållet av en älg i skogen och åt för glatta livet
Trodde inte mina ögon när jag fick se henne, och blodet är helt omöjligt att få bort, någon som vet något bra knep?
Sen, är det farligt för hunden att äta magen på älgen? Kan tänka mig att hon ev. blir lös i magen här i dagarna, men annars är det ingen fara?
Tog en bild på eländet när vi kom hem, då hade blodet nästan torkat in:
Tur att man är magstark, för det var ingen trevlig syn att se älgmagen ligga där i skogen med alla tarmar o blod och grejs
Trodde inte mina ögon när jag fick se henne, och blodet är helt omöjligt att få bort, någon som vet något bra knep?
Sen, är det farligt för hunden att äta magen på älgen? Kan tänka mig att hon ev. blir lös i magen här i dagarna, men annars är det ingen fara?
Tog en bild på eländet när vi kom hem, då hade blodet nästan torkat in:

Tur att man är magstark, för det var ingen trevlig syn att se älgmagen ligga där i skogen med alla tarmar o blod och grejs
Senast ändrad: