• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Enter
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 941
E

Enter

Vilken är den farligaste blomman eller blommorna för en häst?

:confused:

Farligaste vet jag inte på rak arm, men vanligast i beteshagar torde vara smörblomma och den är inte bra att hästen äter. Nu brukar hästarna vara riktigt duktiga på att sortera, det finns även några varianter av orkide som inte är bra för hästar.

Risken att dessa skall finnas i nuvarnde beteshagar är dock liten, den är väldigt lätt att gödsla bort med dagens kemikalier. Men den kan säkert finnas kvar i sk naturbeten/vallar, men även den brukar hästarna låta bli att äta.

Idegran,Sprängört,Ek,Gullregn, Buxbom, Åkerfräken, smörblommor, och liljekonvaljer,Tibast...

Hade du tänkt ta ihjäl någon eller? :crazy:

Jag är inte helt säker,men jag har för mig att björnlokan tillhör de farligare och att den t om är den enda växt i sverige som är tillåten att utrota..Nån som vet om jag hört fel eller? :confused:

Liknande trådar

Hästvård Jag vet att det står i info att en öppnad flaska metacam håller i 6 månader, men är det en så än där lite överdrivet snål...
Svar
18
· Visningar
822
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Varje år drabbas flera hästar av ekollonförgiftning, något som kan undvikas om man har bra koll på vad som finns i hagen. Här får du...
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Bamburine
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka