Färskfoder

Sandra78

Trådstartare
Vi funderar på att byta till färskfoder till våra damer. Vilket skulle ni rekommendera och gärna ett kort "varför" också?
Vi har alltså två rottweilertikar, en på 7.5 år och en på 10 månader.
Den äldre är idag under rehab efter en korsbandsoperation. Hon har ganska så lätt att gå upp i vikt och har haft magkatarr.
Den lilla är slank med plåtmage.

Vilket som helst lär vara bättre än torrfoder. Svårt att rekommendera något specifikt utan att veta vilka ni kan få tag på. Alla färskfoder går inte att få tag på överallt.
Rent generellt är färskfoder mycket snällare mot magen än torrfoder och de flesta hundar blir extremt mycket lättare att hålla i bra hull när de får rå mat.

Mina hundar får Vom og hundemat. Ger främst nr.25 och nr.33 för att varva mellan olika smaker, i grund och botten är det ingen större skillnad utan dessa är perfekta fullfoder för normalt aktiva hundar utan några specialbehov.
Då och då får dom också MUSH grönsaksblandning för att få i sig lite grönt, blandar då ut detta med Vom.
Mina hundar har aldrig varit så fina som när dom har fått färskfoder. Jättefin pälskvalite, fina tänder, perfekt hull och framför allt otroligt pigga och nöjda med livet.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 134
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 686
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka