fårskinn under bomlös

Sv: fårskinn under bomlös

Jo de ligger ju ofta på en 1200kr plus, men å andra sidan har man dem i minst 10år framåt också.
Är du intresserad kan du pm:a så kan jag "skvallra" om vart det finns lätt tillgängligt. ;)

Och du lägger bara fårskinnet under padden? Jag tänker nog faktiskt också göra så, kommer inte på något annat sätt som verkar fungera, och paddens förmåga att lyfta sadeln från ryggraden borde väll rimligtvis inte minska?

Vad gäller att det syns mer svettmärken baktill och framtill så beror inte det på att sadeln ligger i brygga, utan snarare på att den ligger still och i nära kontakt under din kropp. Framtill och baktill ligger den däremot lösare på hästen, och de delarna av hästen är ju också mer rörliga.

Jo, det kanske kan stämma. Fast det ser så konstigt ut! Man ser ännu längre fram och bak på padden (där sadeln nästan har slutat/har slutat)att det liksom har "gnuggats" eftersom det bara ligger emot lite där. Men sen så är det mycket mera märken fram och bak där sadeln ligger, betydligt mer än i mitten. Även på hans rygg blir det så. Han blir betydligt svettigare baktill och framtill än i mitten. Är det verkligen normalt?

_86a_ skrev:
Min hästs knutor är större. Den största är som drygt en glaskula (en sån som man spelade med på grus i skolan), den andra är som drygt en ärta. Men efter att han gick på inflammationshämmande (för hälta) så har de minskat. De är lika stora, men är liksom mycket plattare.

Jag har haft min bomlösa sadel sen nyår ungefär. Dock så har jag inte ridit i den så jätte mycket. Först så gjorde jag illa mig (ramlade av och slet av en muskel i benet :cry: ). Och här senast så var min häst halt. Dessutom har jag väldigt ofta ridit barbacka i stället för med sadel. Men ska nog börja använda sadeln igen om nån vecka när jag börjar trava min häst lite smått. Tycker det går lika bra att rida barbacka nu när jag bara skrittar honom, man när jag börjar trava så känns det som om det är viktigt att jag är helt i balans o så med tanke på att han har varit halt.

Aj, aj, det där med saxen lät inte så bra :crazy: . Man kan använda salicylsyrevaslin på förhårdnader. Ett tips! Fotbad med efterföljande filning är också bra ;) Fast jag vet inte, saxmetoden kanske fungerar bra :D

aha, då är dom lite lite större än min pålles.

Joo, det skulle jag nog också göra, alltså börja med sadel när man ska börja trava. smart smart:)

hehe, saxen är den effektivaste metoden och gör dessutom inte ont. Man känner verkligen skillnaden!:) :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 343
Senast: lillamy73
·
Utrustning Hur obotat dumt är det att försöka få en sadel att ligga tillräckligt bra genom att bara lyfta den fram och bak? Sadeln ligger inte...
Svar
8
· Visningar
1 942
Senast: Buck
·
Utrustning Jag skulle jättegärna vilja höra vad ni tror om den här situationen: Tog en nordis på foder förra hösten. Han hade ridits i en bomlös... 2 3
Svar
52
· Visningar
7 131
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka