fårskinns vojlock vs fårskinns padden

Love_Ireland

Trådstartare
Vilken är bäst till en dressyrsadel ? Jag är lite urkurs med häst utrustning just nu och därför som jag frågar er vad som är bäst ! De handlar om fårskinns vojlock vs fårskinns padden

Vilken är bäst till en dressyrsadel ? Jag är lite urkurs med häst utrustning just nu och därför som jag frågar er vad som är bäst ! De handlar om fårskinns vojlock vs fårskinns padden

Min favorit är vojlockar eller schabrak som har fårskinn mitt under sadeln, men inte på sidorna. Då får man det varma mjuka skinnet direkt mot ryggen, men man kan ha närmare kontakt med överskänkeln än med en hel fårskinnsvojlock. Oavsett vad man väljer är det förstås viktigt att det finns plats för ett tjockt sadelunderlägg utan att sadeln blir för trång.

Min favorit är vojlockar eller schabrak som har fårskinn mitt under sadeln, men inte på sidorna. Då får man det varma mjuka skinnet direkt mot ryggen, men man kan ha närmare kontakt med överskänkeln än med en hel fårskinnsvojlock. Oavsett vad man väljer är det förstås viktigt att det finns plats för ett tjockt sadelunderlägg utan att sadeln blir för trång.

Kan ju säga de är inte lätt att varken hittavojlock eller schabrak i fårskinn ! Allt är i padd här nere

Jag säger att det beror på hästen. Vissa hästar gillar inte kanten som blir när man har pad, då är det bättre med en vojlock.

Jag tycker att padd är bättre. En vojlock blir skitig så fort och då krävs det att du har flera att byta med vilket inte blir speciellt billigt. Om det inte är så att du har möjligheten att vara utan vojlocken i några dagar under tiden den tvättas/hänger på tork.

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
797
Senast: Smultron
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
653
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 783
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka