Love_Ireland
Trådstartare
Vilken är bäst till en dressyrsadel ? Jag är lite urkurs med häst utrustning just nu och därför som jag frågar er vad som är bäst ! De handlar om fårskinns vojlock vs fårskinns padden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken är bäst till en dressyrsadel ? Jag är lite urkurs med häst utrustning just nu och därför som jag frågar er vad som är bäst ! De handlar om fårskinns vojlock vs fårskinns padden
För att fylla ut sadlenBuck skrev:Vad vill du ha fårskinn till? Fylla ut sadeln eller motverka skav?
Min favorit är vojlockar eller schabrak som har fårskinn mitt under sadeln, men inte på sidorna. Då får man det varma mjuka skinnet direkt mot ryggen, men man kan ha närmare kontakt med överskänkeln än med en hel fårskinnsvojlock. Oavsett vad man väljer är det förstås viktigt att det finns plats för ett tjockt sadelunderlägg utan att sadeln blir för trång.
då är det nog bättre med en padd, så kan du kombinera med flera olika schabrak.För att fylla ut sadlen
mattes har schabrak med inbyggd paddKan ju säga de är inte lätt att varken hittavojlock eller schabrak i fårskinn ! Allt är i padd här nere