Fårskinnsinlägg till benskydd

Nyx

Trådstartare
Hur "fäster" man dom i benskydden? Ska dom bara ligga löst i benskydden och man får rätta till dom innan varje ridtur eller?

om jag får gissa så tror jag att dom ligger löst.
lätt att ta ut å torka osv.

Min kompis limmade fast dom med superlimm men då kan man ju inte ta ut dom men ja tror de går att ha dom löst, de borde gå iaf. :smirk:

löst i, du spänner ju fast skydden så då borde dom ju ligga kvar..du kan ju ta typ självhäftande tejp elller ngt om du inte vill att dom ska lossna..

jag har lösa, använder dom inte spec mkt. minns att dom till senskydden suttit bra o legat stilla, men dom till låga bakskydd har inte alltid suttit kvar

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
526
Senast: Elo
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
396
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 939
Senast: Görel
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka