Fårskinnspad

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Alpin87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 871
Sv: Fårskinnspad

Nackdelar är att de är tjocka och om man har en sadel som ligger bra så blir den för trång om man har en tjock padd under.
Fördelarna ; De är fina :D svettabsorberande och tryckfördelande!

Håller helt med Asterix, skulle svarat precis samma sak, men hon hann före. :devil:

Jag kan svara för mig och min häst:

Fördelar: Stötdämpande, mjukare under sadeln, snyggt, handtag att hålla i vid behov :angel: fyller ut där det behövs när hästen ska växa i sadeln osv.

Nackdelar: Har man mer än en sadel bör man ha 2 paddar = dyrt :p
Har man en illasittande sadel går det inte att trolla bort med en padd, man behöver både en bra sadel o padden isf.

Håller med om det tidigare som tagits upp i inläggen. Dessutom tillägger jag att jag tycker att man ska vara noga med att välja en Bra pad, det finns nämligen många olika sorter på marknaden. En med kanal och som gärna är lite mer uppbyggd är helt klart att föredra tycker jag.

Fördelar: Stötdämpande, bra när hästen ska muskla/bredda sig

Nackdelar: Har man en sadel som redan passar fungerar det inte med padd, vilket många verkar tro. Jobbigt att tvätta :angel:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 112
Senast: Görel
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 743
Senast: Edla
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V