Fårskinnspad

Sv: Fårskinnspad

Kanske ska säga att jag gillar min fäll skarpt.
Även om ajg bara har haft den vid barbacka ridning så är den inget glidig, i jämförelse med ett vanligt schabrak (om man har det när man rider barbacka).

Orka inte editera igen...

Okey, det kanske är det bästa egentligen, då kan man ju välja ut ett skinn och sedan den bästa biten. Känner en som föder upp lamm, kanske skulle fråga om jag kunde köpa ett skinn.

Fråga.
jag är supernöjd med mitt iaf.

perfekt på vintern med :D

Jag funderade precis som du för ca ett halvår sen, h**ks eller B*rjes, Det blev en från B, den är finfin och har väldigt bra kvalité. Många satsar på den från B för att den inte är precis lika tjock som H**ks, så sadeln krymper inte av den. Den är ju lite billigare, men minst lika bra! om inte bättre, många som tvättar sina H**ks blir förstörda men inte B*rjes! :) Så satsa på den du;D

Jag skulle använda "Mattes-padd" om jag skulle ha padd.. De har en kanal längs ryggen så att ryggen faktiskt får platts så att inte padden nyper och skaver. Välsorterade hästaffärer har mattes-padd. Dock är de lite dyra och ligger runt 700-900kr. Men det är kvalité som inte går sönder i första taget:laugh:

kl

har en från mattes och en från börjes, allvarligt talat så gillar jag den från börjes bättre. Den är tjockare, dock ett - att den inte har kanal, vilket mattespadden har.

så du rider jämt med fårskinnspad?

jag undrar då om det inte påverkar hur sadeln passar hästen?
den borde juh få en "bredare" rygg med padden?

jag tycker att fårskinnspaddar e underbart vackra =)

men vill inte att min häst ska vara fin å lida pin om du hänger med?

hur är det i ditt fall?

Man får ju anpassa sadeln så att det passar. Och ja rider alltid med pad under sadeln. Kan inte svara på vad hästen tycker, men så länge hon är nöjd vid sadling, är jag nöjd!

haha, men det var ändå ett exempel på vart man kan köpa, tkr inte heller den sidan är något att hurra för men men, den finns där:)

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
891
Senast: Raderad medlem 142658
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka