Fårskinnspad

Sv: Fårskinnspad

Därför köper jag inget sånt från hööks, när jafg är där handlar jag endast broddar och sånna saker

Håller me;) Kvaliteten är inte det man alls tror om de stället och storlekar som är konstiga:crazy:

Så där har jag slutat handla;)

Börjes pad är jättebra. Tjock, jämn och fin. Har ingen från Hööks så den kan jag inte jämföra med, men jag är väldigt nöjd med den från Börjes.

Många satsar på den från B för att den inte är precis lika tjock som H**ks, så sadeln krymper inte av den.

Jo sadeln minskar i vidd ordentligt. Jag har pad (från Börjes) just för att sadeln är för vid utan, men passar bra med. Även med en tunn teddypad minskar du vidden på sadeln, men inte lika mycket.

K-L

Någon som vet hur Jacson fårskinnsprodukter är? Fund på en som finns på Citygross, vojlock med fårskinn vid sadelstad och kanal.

K-L

Någon som vet hur Jacson fårskinnsprodukter är? Fund på en som finns på Citygross, vojlock med fårskinn vid sadelstad och kanal.

Har en sådan fast bara padd och är grymt nöjd, har haft den nu i 3 år minst och det har väl blivit lite sleten :D så nu blir det nog kanske en ny.

Det enda som inte min padd gillade var tvätten :crazy:

Håller me;) Kvaliteten är inte det man alls tror om de stället och storlekar som är konstiga:crazy:

Så där har jag slutat handla;)

Jo, konstiga storlekar kan man ju minst sagt säga. Mitt havlblod fick en förbygel därifrån som jag fick byta då hon tydligen skulle ha strl ponny :crazy: Vad i herrans namn har ponnyerna då för storlek?

Nä, på Hööks handlas det bara slit och slängprylar.

Mvh Jate Volim

Har en sådan fast bara padd och är grymt nöjd, har haft den nu i 3 år minst och det har väl blivit lite sleten :D så nu blir det nog kanske en ny.

Det enda som inte min padd gillade var tvätten :crazy:

Ja det verkar vara rätt bra kvalitet på dom och hyfsat pris, på vilket sätt blev fårskinnet dåligt efter tvätt? Även med tvåltvättmedel?

Jag har två börjes paddar, den ena köpte jag vid jul och den andra i sommras, den senaste är mkt tunnare än den gamla... Är jätte nöjd med min gamla men dom som dom har nu är inte mkt att hurra över...

Ja det verkar vara rätt bra kvalitet på dom och hyfsat pris, på vilket sätt blev fårskinnet dåligt efter tvätt? Även med tvåltvättmedel?

Var ju så smart att jag tvättade den som vanligt:D fick sitta och kamma ut tovor ur den efter tvätten men blev ok efter de... men inte som innan tyvärr :crazy:

*kl*

I fårskinnsväg har jag bara testat Christ (sadelgjordstunnel och barbackapad, inte "vanlig" pad) och Bartl.
Christ fårskinnstunneln fick utstå väldigt mycket så med tanke på det höll den sig väldigt bra. Padden har hållt sig väldigt fin och fräsch trots att jag inte använder voljock under, borstar av efter användningen bara.
Bartl- vojlocken har jag hittills bara tvättat en gång på ett år (skulle behövas tvättas oftare men jag vågar inte för att inte förstöra den i onödan, borstar av fårskinnet ordentligt innan användning) och den har också hållt sig väldigt fräsch.
Christ-fårskinnet är underbart tjockt och härligt när det är nytt, dock är jag fortfarande lite osäker på hur tjockt och härligt det håller sig efter tvättar. Sadelgjordstunneln blev bättre :eek: efter en tvätt, men så var den så grymt misshandlad sen tidigare så det blev svårbedömt. Gillar iaf både Christ och Bartl!

Mattes sägs ju vara bra men har aldrig provat. Hööks tror jag inte mycket på men har inte provat dom heller så jag kan vara för snabb med att döma. Börjes har jag aldrig känt/klämt på heller så där har jag ingen aning! :p

*knapplån*

Favoriten ar Mattespadden (med kanal) men faktiskt är Hansbo-padden fullt likvärdig, dock fick vi själva klippa kanal i den.

Jag använder fårskinnspadden då sadeln är för vid, med sikte på att snarast möjligt kunna lägga bort den genom att hästen musklar sig med korrekt träning och utrustning. Hittills har det fungerar utmärkt.

Om inte sadels stoppning är tillräckligt mjuk och konstruktionen tillräckligt tryckutjämnande hade jag aldrig använt fårskinnspadd för att ursäkta dessa för mig ganska grova tillpassningsfel. Jag hade hellre åtgärdat problemet än dämpat symptomen.

Idag blir det nog ett besök på City gross, ska se om den där fårskinns vojlocken finns där! Verkar ju bra att den har kanal!:)

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
891
Senast: Raderad medlem 142658
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka