Fårskinnspaddar hit & dit

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 053
C

Cronis

Är i behov av en fårskinnspadd lite omgående och har då blivit erbjuden att köpa en Globus.
Jag har inte sett deras fårskinnspadd övht så jag är tveksam. Hur är den i kvaliten?
Är det nån som har klämt å kännt? Och va kostar den i nypris?

I jämförelse med Börjes, (som jag har fått uppfattningen vara bra) hur är Globus då?

Och hur är "andra märken" i jämförelse med dom större, vilket är mest prisvärt, om man bortser från Börjes?

Sv: Fårskinnspaddar hit & dit

Globus lär vara mycket bättre än börjes, som kostar under 300kr. Man får det man betalar för, oftast...

Jag har bara haft Mattes, men har sålt av allt eftersom hästarna har trillat av pinn, och sadlar har avverkats i storlek. Kan inte ha för små paddar.

Men är i behov av en nu, till vettigt pris, känner att jag inte har råd att köpa en Mattes. Nu.
Jag säger inte att Börjes är i samma kvalite som Mattes, men jag har fått uppfattningen att den ska vara helt okej, många på forumet har den å verkar nöjda.
Hur vet du att Globus är bättre?

Vill du ha en bra fårskinnspadd som håller så köp en mattes. De är klart bäst.

För att svara på frågan Börjes är bättre än Globus.

Den absolut bästa fårskinnspad jag klämt och känt på är Mattes.
Den har bla kanal för ryggraden ( vilket ett fåtal andra märken har). Dock är priset därefter.

Ah, såg ditt svar sedan. Skulle jag bara haft en så länge så hade jag köpt en från Börjes. Den lär vara minst lika bra som alla de andra "billigare".

Eller köp ett fårskinn på Ikea för 300 och klipp till själv.

Eller köp ett fårskinn på Ikea för 300 och klipp till själv.

:bow:Hur bra som helst. Får precis rätt storlek också, fast då får mna ju inte där där fina kanten runtom och extra stoppning. men jag rider ibland med mitt stora fårskinn under och det är hur bra som helst. Funderar på om jag ska klippa till en pad eller voljlock av det. Nu är det som det var, dvs ett stort fårskinn som sticker fram under sadeln.

Gillar inte Ikeas fårskinn.

Jag har ett fårskinn, som jag fått av en fårfarmare. Men det vill jag inte klippa sönder, sen känns det något tunnt.

Hur lång är en Mattes strl. M?

Mattes M är 54 cm
Mattes L är 58 cm

(om jag nu tolkat rätt i den tyska broschyren :o)

Tack!

då återstår bara att ta reda på hur lång sadeln är :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 094
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka