Fårskinnsvojlock

R

Raeman

Min häst får skav av sadeln (och allt annat...) på vintern. (sadeln sitter bra men pälsen är känslig) Skulle det bli bättre med en fårskinnsvojlock tror ni??? Jag har ingen lust att köpa en utan att fråga eftersom de kostar en del :crazy:

Nu håller det på att växa ut igen så det blir till nästa vinter i så fall.

Så vad tror ni??? Glansspray har inte hjälpt...

M. :crazy:
 
Jag tycker att sadeln ligger mer stilla (antar att det är rörelser som orsakar skavet) med en gelpad, som är billigare än en fårskinnsvojlock. Min pålle är mycket nöjd med sin!
 
Till min första stora häst hade jag en renskinnsvojlock, super bra mot känslig päls.... och öma stela ryggar dessutom.
 
Renskinn eller grävlingskinn är bättre än fårskinn tycker jag.. Köp en sån i stället. :)
 
Håller med dom ovanstående...renskin är överlägset bäst. På min pålla hjälpte det inte med fårskinn mot skav, men renskinnet gjorde susen. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 957
Senast: Migo
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 268
Kropp & Själ För ett år sedan ca slutade jag äta gluten. Jag har inga uttalade problem när jag äter det förutom allmänt känslig mage och tendenser...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 434
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp