Fästingar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sarinon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 727
S

sarinon

Såg imorse att pållan fått en fästing på sig, bakom armbågen satt den.

Undrar nu om man ska hålla speciell utkik efter de små krypen på några speciella ställen?

Vad jag har märkt så brukar de sätta sig mellan frambenen och bringan och sen oxå på undersidan av huvudet. Har inte märkt av dem så mycket än...

/kiira

har märkt av dom iår! satt sig på varenda häst, igår hittades 7 (!!) på en häst.

Det hittade jag på min hund en dag också *spysmilie*
där huden är som tunnast typ ljumsken, armbågen, insidan av ben,under hakan mm mm...

fungerar det bra? eller finns det andra medel som funkar bra också mot dessa kräk(fästingar)?? tips tips!!!

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
558
Senast: Grazing
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 246
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 210
Senast: MayGrace
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 891
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka