Fästingar

Jamtland

Trådstartare
Hur skyddar man hästarna mot fästingar? Till hundar och katter finns ju halsband, men hur gör ni som har häst i södra delen av vårt land?

Jenny

Sv: Fästingar

Som de andra skrivit, Switch är riktigt verksamt. Så hellre gift än fästingar o ev sjukdomar... :smirk:

Tror inte att det finns något som är lika effektivt till häst som det gör till hund och katt m.m. Men jag tycker helt klart att vitlök hjälper..

De senaste sommrarna jag använt Switch har min pålla inte haft en enda fästing :banana:

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Vitlök, vitlök, vitlök, samt citron :p skrämmer bort de andra flugorna iaf, hur det är med festingarna vet jag inte riktigt ;)

Var får man tag i detta mirakelmedel "Switch"
:confused:

Måste köpa NU!
Bäbisen hade en fästing igår, och genast poppar massa äckliga otäcka sjukdommar upp i huvudet...

:o

~Minan

I dom flesta affärer som säljer hästprylar eller foder brukar det finnas "Switch".

Ok, tack! kikade på hööks på nätet, men där verkade det inte finnas, har som tur ytterligare en rätt bra hästbutik i närheten, och en sprojlans, men den hinner jag inte förbi idag...

Tackemycke!

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: BoYo
·
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
560
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
275
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka