Fästingbett?

Mirre

Trådstartare
Sonen har ett insektsbett på benet.
Först var det bara ett rött märke, sedan mer som ett myggbett men med världens bula. Sedan gick bulan ner lite och det blev en röd ring runt bettet.

Så det är som ett myggbett med en röd ring runt typ.
Fästing eller?

Sv: Fästingbett?

Sonen har ett insektsbett på benet.
Först var det bara ett rött märke, sedan mer som ett myggbett men med världens bula. Sedan gick bulan ner lite och det blev en röd ring runt bettet.

Så det är som ett myggbett med en röd ring runt typ.
Fästing eller?

har för mig att röd ring runt kan vara fästing, jag tycker du bör kolla med BVC

Blir det en röd ring runt så är det mycket möjligt att det är ett fästingbett. Be att får tid på VC så fort som möjligt.

Jag fick ett bett i våras som det blev ett stort blåmärke runt. Fick äta penicillin i tio dagar då.

Det låter så. Om du bildgooglar på fästingbett får du upp en massa exempel på hur det kan se ut.

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 037
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 363
Senast: Araminta
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 099
Kläder & Bli fin Jag har ju sen förra våren börjat använda egenhändigt specialsydda leggings av kompressionsmaterial som arbetskläder eftersom jag... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 526
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025