Fästingbettet slog sönder Christers tillvaro – fick svår TBE

Gladare än nånsin över att jag fick borrelia av en färsting (såg det tidigt, så hann aldrig få mer symptom än det röda märket) och mer eller mindre blev tvingad av läkaren att gå och vaccinera mig mot TBE direkt antibiotikakuren var över.

Det är verkligen en hemsk sjukdom man så lätt kan undvika.

Gladare än nånsin över att jag fick borrelia av en färsting (såg det tidigt, så hann aldrig få mer symptom än det röda märket) och mer eller mindre blev tvingad av läkaren att gå och vaccinera mig mot TBE direkt antibiotikakuren var över.

Det är verkligen en hemsk sjukdom man så lätt kan undvika.
Usch ja… 😔
Har varit rädd men i september ska jag ta tag i det och vaccinera mig också! Vill ta färdigt Covid - sprutorna först. Har ju vaccinerat mitt barn så då ska väl jag också våga… 🙈

Usch ja… 😔
Har varit rädd men i september ska jag ta tag i det och vaccinera mig också! Vill ta färdigt Covid - sprutorna först. Har ju vaccinerat mitt barn så då ska väl jag också våga… 🙈

Till mig sade dom mer än 7 dagar efter och innan, så går det bra. Men jag är ju klar med grundvaccineringen.

Sju dagar för att de vill ha koll på ev. biverkningar som jag förstod det. Vaccinen i sig ska inte vara någon fara att blanda. Har dock bara tagit TBE ännu.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Pga diverse nitritspik, algproblem, snäckinvasion och plötslig enstaka fiskdöd efter att ha haft karen igång i ett och ett halvt år...
Svar
3
· Visningar
661
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen aldrig tyckt att jag (vi) har så många djur. Jag umgås ju med andra djurälskare och där är det aldrig något konstigt... 2
Svar
20
· Visningar
5 350
Senast: pepp
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 245
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
731
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka