Fått en gammal symaskin

movi

Trådstartare
Jag har fått en gammal symaskin,dock ej så gammal att den sys med tramppedal:D..
Men den har nog några år på nacken och ser helt oanvänd ut..Personen jag fick den av trodde att den funkade,och där är problemet..

Har satt i både undertråd och övertråd,och i med elkabel..och sen försökt hittat på och av-knappen,men jag hittar ingen..
Den bör ju inte gå igång bara jag stoppar in elkabeln? För i sånt fall är denna maskin sönder,för den startar inte,trots att jag har anslutit elkabeln! Måste ju finnas en stratknapp?
Det har jag på min andra,dock en nyare modell!

Stenåldersmaskinen heter Brother VX 661S

Hade tänkt ha denna gamla maskin till att laga saker som jag ej vill göra med min andra maskin!
 
Sv: Fått en gammal symaskin

Nu har jag kollat vid lampan,det finns bara en knapp och den styr lampan(blecket gick emot en knapp som sitter precis vid lampan,så jag antar då att det lampan),vet ej om lampan funkar,satt ingen i och jag har ingen sån liten lampa hemma!
 
Sv: Fått en gammal symaskin

Våran gamla var så att stoppa man i kontakten fungerade den, det var bara att trampa på fotpedalen, (heter det så?) Den man kör med alltså som man styr med foten... :angel: Hm jag skulle behöva en kurs i vad saker heter...:D
 
Sv: Fått en gammal symaskin

Ja,jag säger också fotpedal..Och tramppedal om symaskiner som är så gamla att el ej finns!

Men då kanske den är så åldrig att den startas direkt med kabeln,och då är den antagligen sönder,för den vill ej starta så..

Synd,för jag tänkte ha den till att laga gammalt skit med,som jag ej vill använda nya maskinen till,men man kan inte ha tur jämt..
 
Sv: Fått en gammal symaskin

Prova att sätta i en ny lampa, det kan ju vara något så enkelt som kabelbrott, det kan också vara så att pedalen har hanterats ovarsamt, skaka lite på den, om det rasslar så är den trasig.

Jag har en gammal trotjänare som jag fick för snart 20 år sedan, den var då runt 20 år:angel:
Två service har en fått och den tuffar och går ännu, trots att den har fått slita med både det ena och det andra (jag hade dille på att sy fleecekläder åt barnen när de var små och jag vet nu att det är rena döden för en maskin.)
 
Sv: Fått en gammal symaskin

Ja, jag hatade symaskiner tills jag fick min farmors gamla zigzag från 50talet. Den är helt underbar att sy med. Slår dessa nya plastmaskiner med hästlängder.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 606
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För några år sedan lyckades min far med bedriften att köra in vår älskade stoll kombivändare i elstaketet den small in i en stolpe som...
Svar
5
· Visningar
1 924
Senast: gylle
·
J
Hästvård hej, är så gott som bruten i två delar när det gäller poan, skadan samt försäkringstvist. jag drar hela historien från början. LÅNGT...
Svar
16
· Visningar
6 098
Senast: juliag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp