fått hjärnsläpp

S

swedell86

någon som kan komma på någon bra övning i galopp för någon som är lite osäker i galoppen ?(ryttaren alltså)

Sv: fått hjärnsläpp

jobba mkt med övergångar i alla gångarter, ¨håll dig på typ ridbana/ridhus galoppera några språng, sakta av...osv

tack:) ska ha lektion med en sån tjej och funderade mycke på övergångar.

Öva galoppen i lina då du lonerar., och hitta på olika balansövningar:idea:

hon kan rida men armarna utsräckta rakt åt sidan, eller hålla dem på ridhjälmen.

Rid utan att hålla i nånstans, och sen kan hon rida med ögonen stängda. Då koncentrerar man sig bättre på att följa med i hästens rörelsr. sen kan man ju rida damsadel, baklänges och med benen framför sadeln Kanske tom ligga ( gör vad hästen går med på, men det fattade du ju=)). Rid och håll i fötterna, motsatt hand och fot. Lättsitsövningar finns ju också. Lycka till!:D

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har en 6 årig dotter som fått låna ett sött o snällt Welsh ponny sto som vi ev ska köpa. Pigg men lydig är ponnyn. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 264
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din... 2
Svar
22
· Visningar
1 827
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 197
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Osäker på hur jag skal lösa det har... Sorry for min dårlig svenska skriving. Har en haflinger ponni som är strässad ved fodring. Ute... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 579
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka