Mitten
Trådstartare
Jag har i dagarna funderat över det här med 'favoritfröken'. Har barnen vanligtvis en favorit bland pedagogerna? Det måste ju finnas barn/vuxen-relationer som INTE fungerar? Hur gör man då på en förskola om ett barn vägrar ta till sig en av de vuxna eller tvärt om? Är det vanligt?
Min dotter älskar sina 'fröknar' och verkar inte göra någon skillnad alls på dem, dock kallar hon alla för samma namn (det som är enklast att säga
). Men jag tänkte just på det när jag lämnade henne och hon struttade upp i frökens knä med ett 'hejdå mamma'. Att det inte spelar någon roll vem av fröknarna det är (så länge det är en av 'hennes'). Jag menar, jag gillar inte alla jag jobbar med...
Ni som är förskollärare tänker jag speciellt, har ni någonsin haft ett barn ni inte gillat/som inte gillat någon i personalen? Eller är det någon som har ett barn som gör skillnad på fröken och fröken?
Min dotter älskar sina 'fröknar' och verkar inte göra någon skillnad alls på dem, dock kallar hon alla för samma namn (det som är enklast att säga
Ni som är förskollärare tänker jag speciellt, har ni någonsin haft ett barn ni inte gillat/som inte gillat någon i personalen? Eller är det någon som har ett barn som gör skillnad på fröken och fröken?