Favoritfärger?

På keramik älskar jag brunt, brungult och cremevitt.
Denna till exempel:

17_c8585_shino-tea-bowl_01.jpg
 
Gult och grönt skulle jag nog säga, även brunt pp kläder.
Hemma blandar jag hejvilt med färger, men har en (hel) del gult som accentfärg!
Skiter i vad som är säsongsbetonat :)
Visa bifogad fil 115321
Har du stoppat upp dina katter...? Svansen liknar ekorre, men huvudena ser lite kattlika ut. Undrar bara.

I övrigt - underbart med gult!!! Lite saffransgult,💛 (inte svavelgult som hjärtat här....).
 
Jag har ingen favoritfärg. För mig handlar det om nyanser/toner av alla färger. Och kombinationer av färger. Jag ställde upp det här som exempel på vad jag tycker om.
Samma på kläder men mycket svart.

Favoriter här med, superfint och behagligt. :love:
 
Lila är min favoritfärg. Grått och grönt gillar jag också, och de flesta andra färger i rätt sammanhang.
 
Rosa är min absoluta favorit. Men gillar även mjuka gröna färger, turkost och färger i samma färgskala som rosa.
 
Rosa är den absoluta favoriten. Sedan är jag mycket svag för pastellfärger, turkos, och senapsgul. Vid inredning dras jag åt turkos, klädmässigt senapsgul.
 
Måste berätta en färganekdot. Vi fikar på det trendiga stället Grafitgrå. Kombinerad inredningsbutik och café. Mycket betong, ull, stål osv. Grått, som namnet antyder.
Äldsta barnet tittar sig omkring och säger rakt ut: Ja lite färg hade ju piggat upp.

:D:love:
 
Blått 😍 Jag har blå bil, blåa kläder och en hel del blå inredning. Trivs inte med gult eller svart
 
Min favoritfärg är gul. Men den har varit rosa (min första favoritfärg), blå och röd innan dess.

Och jag tycker inte alltid att gult är finast. Men många gånger. För mig är det en glad färg. Färgen jag mest sällan gillar är nog ljust beige. Dock gillar jag blacka hästar 😅.
 
Svart. Svart är topp i listan, på andra plats kommer mörkgrönt och oliv och sedan vet jag inte mer. :D I klädväg har jag provat vinrött ibland, men det känns inte helt rätt.
Inredningsmässigt vet jag inte riktigt vad jag gör, kanske vore det lättare om fastigheten vore min och jag fick välja palett från början.
 
Favorit färger är...grönt, turkos,rosa, beige, ljusgrå på allt både kläder o inredning.
Gillar inte svart, mörkt grå och senapsgult.
 
Sett till kläder och smink är det kalla toner som gäller pga allt som ens hintar lite om något varmt ser knallorange ut på mig.

Inredning så är det väl grönt, brunt, gult och turkos som det finns mest av hemma. Fick ofrivilligt en gråblå ålderdomhemstapet i vardagsrummet för jag skrev en siffra fel vid beställningen. Så just nu är det väldigt mycket den färgen. Har precis målat en vägg i köket i en mörkt roströd färg som jag dock har svårt att matcha med resten :laugh:. Men svart och grått kanske funkar om jag mixar med en massa gröna växter.

Om jag ska välja EN färg är det nog en varm, senapsgul färg. Om jag får välja en till blir det bladgrönt. Jag är också löjligt förtjust i bladmönster och älskar modet som var med monsterablad överallt.

Rosa och pastell kan vara fint på andra men har aldrig passat mig.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Förra året var jag och partnern ute och snorklade i sjön flera gånger. Det var underbart. Jag insåg dock snabbt att han i sin svarta...
2
Svar
24
· Visningar
2 201
Senast: Sel
·
Hemmet 3e tråden relaterad till hemmet och vi har inte ens flyttat in... 😅 men den här är lite generell också. Jo, jag läste nyligen (jag...
Svar
1
· Visningar
378
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 882
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 791
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp