Favoritfärger?

strawberrysylt

Trådstartare
Vilken eller vilka färg/er är er favorit? 🙂

Minns inte om ämnet varit uppe förr, har det säkert, men tja, då blir det en gång till iaf, ni som vill får väl svara 🙂.

Har ni samma favoritfärger när det gäller inredning som kläder? Säsongsbundet eller inte?
Vilka färger är era favoriter att kombinera? Gärna bilder!
Känner ni att det finns en röd tråd i vilka färger ni tycker om och inte tycker om?
 
Rosa 😁
Inredning föredrar jag mörka färger, svart, grått och mörkblått.
Är väldigt anti beige, vitt, ljust trä osv. Skandinavisk stil är inte min stil.
Svart, mörker och döskallar däremot 🖤
 
Gult och grönt skulle jag nog säga, även brunt pp kläder.
Hemma blandar jag hejvilt med färger, men har en (hel) del gult som accentfärg!
Skiter i vad som är säsongsbetonat :)
IMG_20220315_162112_113.jpg
 
På kläder gärna färgglatt, som röd, orange, ärtgrönt etc Allt utom blått som inte funkar på mig. Gärna brokigt men aldrig tröjor med tryck!

Hemma är det helt bannlyst med gult i alla nyanser.
Inte väldigt brokiga tapeter heller. Det skulle bara stressa mig.
 
Olika nyanser av naturnära gröna och blå toner är favoriterna men jag är även svag för riktigt djup, mättad röd.
Hemma gillar jag mycket vitt, beige och ljust trä för att få en ljus och luftig bas. Sedan kompletterar jag med krukväxter, kuddar, plädar och tavlor för att få in färg.

På mig har jag istället gärna svart, marinblått eller mörkbrunt som bas. Gillar när smutsen inte syns alltför mycket.. :angel:
 
Jag har väl främst 2-3 färgskalor som jag föredrar, syns tydligt i garderoben 😅 dels rosa/lila, lite blandat med nyanser osv från denna färgkarta men mer åt det mörkare hållet än det ljusare.
IMG_20230327_113251.jpg
 
Men sen allt åt petrol/smaragdgrönt/turkost/osv är nog absoluta favoriten. Gärna även hör åt det lite mörkare hållet men gillar typ salviagrönt osv också.
IMG_20230327_113505.jpg
 
Turkos.

Har nyligen hittat gruppen colorful maxialist på fb och känner en sån lycka. Jag har insett att det finns andra som inte känner sig hemma i det ljusa och fräscha som annars syns mest.
 
Svart och blått i olika nyanser är stående favoriter. Men även lila i olika nyanser går hem.

Inredningsmässigt så går väl dom färgerna igen och även grått. Det viktigaste är att det inte är vitt och sterilt utan att allting matchar och går ihop
 
Jag har ingen favoritfärg. För mig handlar det om nyanser/toner av alla färger. Och kombinationer av färger. Jag ställde upp det här som exempel på vad jag tycker om.
Samma på kläder men mycket svart.
 

Bifogade filer

  • B38703D9-9BA4-4924-97AD-C39D1428DFB1.jpeg
    B38703D9-9BA4-4924-97AD-C39D1428DFB1.jpeg
    223,5 KB · Visningar: 35
Jag älskar lila och grönt. Tycker om när färger sprakar. I min inredning kombinerar jag det lila och gröna med svart och grått.
Hade det inte varit så ostädat hade jag fotat min lila soffa med en grön matta under😀
 
Vilken eller vilka färg/er är er favorit? 🙂

Minns inte om ämnet varit uppe förr, har det säkert, men tja, då blir det en gång till iaf, ni som vill får väl svara 🙂.

Har ni samma favoritfärger när det gäller inredning som kläder? Säsongsbundet eller inte?
Vilka färger är era favoriter att kombinera? Gärna bilder!
Känner ni att det finns en röd tråd i vilka färger ni tycker om och inte tycker om?
Jag gillar rosa, turkos och gult. Det är även dessa färger jag inreder med, helst med vita väggar.
I klädesväg gillar jag rosa. Tror knappt jag har några underkläder som inte är rosa? :p I kontrast till det vill jag ha grått, blått och grönt på mig.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Förra året var jag och partnern ute och snorklade i sjön flera gånger. Det var underbart. Jag insåg dock snabbt att han i sin svarta...
2
Svar
24
· Visningar
2 195
Senast: Sel
·
Hemmet 3e tråden relaterad till hemmet och vi har inte ens flyttat in... 😅 men den här är lite generell också. Jo, jag läste nyligen (jag...
Svar
1
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp