Favoritklippmaskinen?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cherry
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 122
C

Cherry

Kom och tänka på att det vore kul att höra lite från alla er där ute som klipper era hästen, vilken som är eran favorit?
Ska införskaffa en ny till nästa vinter och tar mer än gärna emot tips och råd om vilka som är värda att hosta ut pengar för :)

Sv: Favoritklippmaskinen?

Jag har den från Jula och är nöjd. Klipper Lurviga ponnysar med den.

För mig finns inget annat än DeLaval. Kvalitet!!

Moser är också riktigt bra om man vill ha en mindre maskin!

Jag planerar också att införskaffa en klippmaskin till kommande säsong och har gjort en del efterforskning på vad som anses vara bra maskiner. För mig blir det nog en Heiniger eller en DeLaval, men jag ska hålla ögonen på den här tråden i alla fall :)

jag har en Mooser A valon, överlägset bästa maskinen. Liten, lätt, stark o tyst. Ingen farlig sladd, har haft min i flera år o klippt olika typer av hästar. Lång batteritid o blir inte varm öht.

jag har en Mooser A valon, överlägset bästa maskinen. Liten, lätt, stark o tyst. Ingen farlig sladd, har haft min i flera år o klippt olika typer av hästar. Lång batteritid o blir inte varm öht.

Instämmer helt. Lyckades tom klippa min rädda ponny i vintras. Han har tidigare knappt gått och klippa med lugnande, nu var jag helt själv och det gick galant.

Rekommenderas!

Instämmer helt. Lyckades tom klippa min rädda ponny i vintras. Han har tidigare knappt gått och klippa med lugnande, nu var jag helt själv och det gick galant.

Rekommenderas!

Det blir inte "ränder" av den eller? Vad kostar den och var finns den att köpa?

Glömde nämna, som kanske underlättar för den som tänkt svara, att man kan skriva med saker såsom märke,modell, hur maskinen är att använda, resultatet,prisklass osv!

Det blir inte "ränder" av den eller? Vad kostar den och var finns den att köpa?

Nej det har jag inte märkt av. Snarare tvärtom, den klipper riktigt snyggt! (fast det beror ju på hur man klipper oxå)

Fick min i present så vet inte pris eller inköpsställe.

Personligen kan jag inte påstå att jag är speciellt duktig på att klippa, men mamma är ju desto bättre, så jag ska väl ta en titt på denna maskinen:)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
485
Senast: Rugge
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka