Feber i stallet, vad gäller vid tävlingstart

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare cewe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 099

cewe

Trådstartare
Om man har konstaterat att vissa hästar i stallet har feber, får man då åka ut och tävla med friska hästar som står uppstallade i samma stall?

Sv: Feber i stallet, vad gäller vid tävlingstart

Nej, man får inte ha haft hästen uppstallat i stall där smitta förekommit eller misstänkt smitta förekommit. (Detta gäller tre veckor innan tävling.) TR 1 sidan 7

Tack,då ska jag jag mail stallet ifråga.
Blir lite sur att man inte isåfall kan avanmäla ekipagen i god tid ( dom har vetat en vecka nu) har ju en radda små tjejer som står på kö för att få starta.

Fast man ska väl kunna visa veterinärintyg? Annars får man inga pengar tillbaka.

Fick tag på dom tillslut, dom hade inte hunnit.
Veterinärintyg skulle skickas. Två av ekipagen har inte anmält ngt kontonr så dom får nog glatt vänta på pengar dom.
(ja jag är lite elak av mig)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 179
Senast: Sirap
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: fio
·
Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box? I stallet jag står i...
Svar
12
· Visningar
1 706
Senast: Fibusen
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka