Feber”thermometer”

Leoni

Trådstartare
Dom här febertermometrarna man ”skjuter” folk i pannan med överallt nu i coronatider funkar dom på hästar tror ni?
Jag ser liksom hur mitt liv blev en miljon gånger enklare då... 😁

Jag har en sådan termometer till mina marsvin, och tycker att den fungerar om man siktar på ett ställe där det finns naket skinn, utan päls. På pälsbeklädd hud fungerar den inte alls.

Äh, får kanske strunta i den idén. ( eller raka en kal fläck i pannan på dem..😆)

Har för mig att jag läst om mikrochip som man kan använda för att mäta temperaturen. Men då måste man väl ha en speciell avläsare och sätta in en chip till på djuret

Har för mig att jag läst om mikrochip som man kan använda för att mäta temperaturen. Men då måste man väl ha en speciell avläsare och sätta in en chip till på djuret
Jajamän finns i alla fall till häst, många större stuterier har jag förstått använder sig gärna av sådana chip på fölungar/unghästar.

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 011
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 052
Senast: Mint
·
Hundhälsa Ligger här sömnlös och vakar över min lilla prinsessa. I torsdags märkte jag att hon slickade sig mycket och såg då att hon hade en...
Svar
18
· Visningar
1 105
Kropp & Själ Hur orkar vissa människor rodda runt så otroligt mycket i sitt liv? Jag har en bekant som har jobb som mäklare och 5 inhyrda hästar... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ringorm utan kli? Något annat?
  • WE-tråden
Tillbaka