• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Pyttan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 794
P

Pyttan

Min ponny har fått 40 grader feber och är nu på djursjukhuset, men jag undrar när febern är alldeles för hög så att det börjar bli väldigt allvarligt ? Tacksam för svar

Sv: Feber

usch vad hemskt!!! :( jag har hört att när febern börjar nå upp över 40 grader så börjar det bli lite alvarligare...

Hoppas att det går bra!!!

okej, tack. Det är ju ingen fara nu, men det är bra att veta, tack:smirk:

Min unghäst hade 41,5 förra vintern. veterinären var är och han fick finadyl. Den höga febern hade han i 2 dagar. Han blev helt åteställd efter 2 veckor.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 045
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: hamilton1
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 183
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka