• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare gwennie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 956
G

gwennie

hur länge ska ett barn ha feber innan man ska åka in me dom?? min son på 5mån har haft feber i 2dagar ca 39,7,börjar bli lite orolig.....

Sv: feber??

Ring sjukvårdsupplysningen- det brukar jag göra!!!

De brukar säga att så länge de kissar och får i sig åtminstone lite vätska kan man avvakta i 3 dgr.....
Jag brukar ge alvedon Supp. Sist när min son hade över 40 grader och spydde ner hela ovanvåningen pga febern ringde jag sjukvårdsupplysningen och fick då rådet att kombinera alvedon med ipren om inte febern går ner med alvedon. Klä svalt, vår son fick äta glass så mkt han ville....
Lycka till!

Sv: feber??

Om febern går ner med Alvedon så kan de ha feber ganska många dagar utan att det är någon fara. Tror min son haft det till och från i en vecka som längst, han var väldigt mycket förkyld i vintras med feber till och från var och varannan vecka.

Har du provat med Alvedon?

Liknande trådar

Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
636
Senast: Kristall10
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 427
Senast: tomte
·
Övr. Barn Hur fungerar det när den föräldern som är föräldraledig är så sjuk att hen inte kan ta hand om barnen? Jag ska börja jobba efter min...
Svar
6
· Visningar
662
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka