Feberfråga

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Catrine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 675
C

Catrine

Om en häst med normaltemp. på 37,2 har 37,9 på morgonen. Räknas det då som feber? :confused:

Sv: Feberfråga

Nej det tycker inte jag, 37,9 är ju normaltemp..

Ofta har de olika kroppstemp vid olika tid på dygnet. Min ligger ca 0,5 grader högre på kvällen mot på morgonen. Hon varierar mellan 37,4-37,9.

Sv: Feberfråga

Dessutom, tempar efter det att hästen har ätit kan tempen åka upp med några tiondelsgrader också.

För att vet vilken temp som är normal för hästen, tempar man vid samma tidpunkt varje dag under ca 1 vecka. Jag tempade varje morgon före maten, på så sätt såg jag vilken temp som var normal på mina hästar och den kunde skilja på 0,5 grder mellan de bägge.

Liknande trådar

Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
291
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
293
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
295
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 240
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka