• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Helmut
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 122
H

Helmut

hejsan!
Jag är jätte feg för att tävla, jag blir hur nevös som helst av att folk tittar på mej när jag gör nått :/ finns de nått man kan göra för att få göra sin första tävling me sin första ponny som jag hyr o bara kommer att ha till slutet av maj, JAG VILL TÄVLA INNAN.
men jag vågar helt enkelt inte!!!Finns de NÅGOT jag kan göra?

Sv: feeg!

Jag blir också skitnervös när jag ska tävla men asså, det går alltid över när jag kommer in på banan. Sen kan man tänka positivt om det går dåligt för det är lika bra att man vänjer sig vid att det går dåligt för om man vill fortsätta tävla så får man ju räkna med det. (Vägrade själv ut mig i sommras för fsta gången och blev väldigt ledsen, men jag örsökte tänka positivt.)

Hade..! :D

Ta med en van tävlingskompis som kan hålla ordning på allt runt omkring tävlingen så du slipper tänka på när du ska rida fram och hur du ska gå banan(kanske din tränare?Eller någon annan vuxen i ditt stall som är tävlingsvan?)

Sen är det alltid bra att ha en plan när man ska rida.Tänk även på vad du kan göra om något avviker från planen.Tänk på din ritt inför ritten.I huvudet hoppar du alla hinder i rätt ordning och är avspänd och glad.......då smittar det av sig sedan när du rider på riktigt.

Sätt upp rimliga mål.Hoppning-tex komma runt banan, allt annat är bonus.Dressyr-tex rida hela programmet och rida alla vägar korrekt.

Ju mer man tävlar desto mer preciserade mål kan man ha.

OCH framförallt........man tävlar för att det är kul!

Lycka till!

Hej på varje kurs eller tävvling (på låg nivå ) tänker jag vad fan skulle jag hit och göra sen glömmer jag det när det är igång och hittar snart nåt annat att anmäla mig till

tänk positivt och ta gärna med en van tävlingskompis:rofl: hoppas att jag kunde hjälpa lite i alla fall:angel::angel::banana:

Hej:)
Jag tycker att du ränker lite fel innan du ens kommit dit. Det låter som du tror att alla kommer att tycka att du rider dåligt m.m?
Dom vet ju inte vad du har för någon sorts häst och vad du är för nån. Du kanske är en superduktig ryttare som utbildat en massa ponnyer till sm och nu har du fått en riktigt svår ponny som ingen annan klarar av och då tycker ju alla att du är jätte duktig. Hoppas du fattar vad jag menar:D
Sen kollar ju dom inte på dig för att du är dålig. Dom kanske kollar på din fina ponny ditt fina schabrak elr din fina sits.
Sen tycker inte jag att så många brukar titta. Man kollar mest på sina kompisar.
Du behöver nog inte sitta och oroa dig för folk som tisslar och tasslar bakom din rygg. Jag hör alldrig nån säga något taskit(men om nån gör det ska man skita i det. Då har dom nog ett så tråkigt liv att det roligaste dom har att göra är att snacka skit) ofatast säger folk typ: kolla vilken fin häst elr nåt sånt.

Så kom ihåg: När du blir nervös tänk possitivt!
Och jag tror att om du alldrig provar kommer du nog att ångra dig mycket.

Lycka till

:banana::bump:

Bara bra att du är nervös för då blir du mer koncentrerad :D

Det finns bara en hjälp - UT OCH TÄVLA MED DIG!

Anmäl er till så lätta tävlingar det bara går, de allra lägsta klasserna. Och bara få vana.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 466
Senast: Edla
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
790
Senast: Lillefrun
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 452
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka