Feelgoodserier

Badhotellet 😍
Är visserligen pĂ„ danska men sĂ„ himla trivsam.

Böcker, allt av Marian Keys 😍
Badhotellet har jag sett första sĂ€songen av och vill se resten ocksĂ„ men jag hittar den inte nĂ„gonstans pĂ„ mina streamingtjĂ€nster 😱 (har Netflix, HBO och Viaplay)
 
Ultimata feelgood-tvn pÄ SVT Play Àr Första Hunddejten fÄr omplaceringshundar matchas med sina nya Àgare. Kommer grÄta pÄ fredag nÀr sista avsnittet sÀnds.
 
I dessa tider nĂ€r vĂ€rlden Ă€r lite upp och ner och vĂ€dret sisĂ„dĂ€r sĂ„ behöver jag tips pĂ„ lite nya feelgoodserier. För att ni ska fĂ„ en hint om vad jag gillar sĂ„ kan jag nĂ€mna The Durrells (Enkel resa till Korfu), The good karma hospital, Hotel Marigold (ja jag vet att det Ă€r filmer 😉), Downton Abbey, Barnmorskan i East End, Indian summers etc.

NĂ€mnde jag att det gĂ€rna fĂ„r vara brittiska dramaserier? 😉 Tar dock gĂ€rna emot tips pĂ„ serier som utspelar sig pĂ„ andra platser i vĂ€rlden, men föredrar att de Ă€r engelsksprĂ„kiga.

Tar ocksÄ gÀrna emot tips pÄ böcker i samma gengre!

”Anne with an E” pĂ„ Netflix!
 
Nu kanske det inte Àr riktigt vad du tÀnkt dig men jag anser att alla Star Trek-serier utom möjligen de senaste Àr vÀldigt positiva.
 
I dessa tider nĂ€r vĂ€rlden Ă€r lite upp och ner och vĂ€dret sisĂ„dĂ€r sĂ„ behöver jag tips pĂ„ lite nya feelgoodserier. För att ni ska fĂ„ en hint om vad jag gillar sĂ„ kan jag nĂ€mna The Durrells (Enkel resa till Korfu), The good karma hospital, Hotel Marigold (ja jag vet att det Ă€r filmer 😉), Downton Abbey, Barnmorskan i East End, Indian summers etc.

NĂ€mnde jag att det gĂ€rna fĂ„r vara brittiska dramaserier? 😉 Tar dock gĂ€rna emot tips pĂ„ serier som utspelar sig pĂ„ andra platser i vĂ€rlden, men föredrar att de Ă€r engelsksprĂ„kiga.

Tar ocksÄ gÀrna emot tips pÄ böcker i samma gengre!
Jag Ă€lskar McLeods döttrar. jag sitter ofta med ett leende och tittar. đŸ€©
 
Haha ja alltsĂ„ jag mĂ„dde ju bra av att se Game of thrones ocksĂ„ men rĂ€knar den kanske inte som en feelgoodserie 😂

Jag har lite svĂ„rt för Star Trek och sci fi i allmĂ€nhet, men Next Generation Ă€r faktiskt vĂ€ldigt bra! Riktigt mysrolig, alla karaktĂ€rer och skĂ„despelare Ă€r underbara (Patrick Stewart!) och Ă€ven om det Ă€r en del ”jaga runt i rymden” sĂ„ Ă€r fokuset ofta mer pĂ„ relationer bĂ„de mellan de som Ă€r pĂ„ skeppet och de som de möter.
Och det snÀllhet vinner alltid! :)
Fan nu blev jag sugen pÄ att se om den Haha!
 
Jag har lite svĂ„rt för Star Trek och sci fi i allmĂ€nhet, men Next Generation Ă€r faktiskt vĂ€ldigt bra! Riktigt mysrolig, alla karaktĂ€rer och skĂ„despelare Ă€r underbara (Patrick Stewart!) och Ă€ven om det Ă€r en del ”jaga runt i rymden” sĂ„ Ă€r fokuset ofta mer pĂ„ relationer bĂ„de mellan de som Ă€r pĂ„ skeppet och de som de möter.
Och det snÀllhet vinner alltid! :)
Fan nu blev jag sugen pÄ att se om den Haha!
Jag Ă€r heller inte mycket för sci fi men jag har ju faktiskt tittat pĂ„ flera sĂ€songer av Dr Who och det Ă€r inte omöjligt att Star Trek fĂ„r en chans senare, Ă€ven om det inte Ă€r vad jag Ă€r ute efter just nu 😊
 

Liknande trÄdar

Äldre Av nĂ„gon anledning har jag snöat in pĂ„ miniserier och serier med lĂ„nga avsnitt och korta sĂ€songer. De jag sett och gillat Ă€r Sherlock...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 393
Senast: corzette
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp