Bukefalos 28 år!

B

Bisquit

Vad motsvarar det ungefär?
Har alltid undrat det...och St. George (stavas?)
 
FEI för häst är ju Grand Prix, men för ponny är det nog LA! tror ja iallafall...
 
FEI för ponny är som LA:5 fasst lite svårare. (diagonal slutor och 10m bågar i fövänd galopp samt ökade gångarter, fasst det kanske det är i LA:5 också?)
 
Nej FEI är bara en benämning på sådana program som används världen runt, alltså Internationella program. Dom finns ifrån Medelsvår B och uppåt.
 
jag har för mig att FEI inledande dressyrprogram för ponnyryttar 1993 är medelsvår.. tror jag.. :p
 
Det är LA svårighet på FEI programmen för ponny. Det är inga byten i språnget i FEI nämligen.

Därimot räknar man FEI programmen som MSV B och och MSV B programmen som MVS A på ponny. Hel konstigt eftersom ponnyer nästan aldrig tävlar MSV B ändå. :)
 
viskar tillbaks: Vasir har nu mera storhäst licens, alltså räknas han inte som ponny. Rent storleksmässigt finns det ganska många D-ponnyer som tävlar MSV B, som stora hästar.
 
men vad händer om Vasir blir såld?? Blir han ponny igen då :confused:
 
vad rider ponnyer för program internationellt då?det borde väl vara FEI program. är det då LA? vad rider dom på SM och EM tex vilken svårighetsgrad är det ?
jag har ingen aning bara undrar.
 
vad rider ponnyer för program internationellt då? är det då LA?

De rider FEI-programmen, de är internationella och gäller överallt, både i sverige och i övriga länder. De motsvarar ungefär MedelsvårB fast utan galoppombyten i språnget.



vad rider dom på SM och EM tex vilken svårighetsgrad är det ?

De rider också FEI-programmen, dvs MedelsvårB utan byten i språnget.
 
viskar tillbaks: Vasir har nu mera storhäst licens, alltså räknas han inte som ponny. Rent storleksmässigt finns det ganska många D-ponnyer som tävlar MSV B, som stora hästar.

jaha okej då :p
 
ok tack men lite frågor till rider dom samma nivå på SM som på EM då?
Jag vet ju att på hoppSM går ju finalen för D-ponnyer i svår 1.35m och på EM i svår 1.40m går då fortfarande dressyren SM och EM i MSV B låter lite konstigt eller?
sen tycker jag att dressyr ryttarna är fantastiskt duktiga det är inte det men är det svårare med hoppningen, fast man kan kanske inte jämnföra så förståss.
 

Liknande trådar

Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 963
Senast: co-SMAD4
·
Skola & Jobb Vet att jag såklart kan kontakta skolan bara undrar om detta är något obegripligt för fler än mig?? Jag tappar bort mig i detta med SFS...
Svar
10
· Visningar
615
Senast: Sassy
·
Mat Jag tar inte i den drycken med tång så behöver lite assistans i julklappsköpet :D 150-200 kr ungefär. Trodde det stavades whiskey...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 081
Senast: _Elly_
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 374
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp