Fel vid verifiering av Windows

A

aniara_lenson

Idag när jag startade datorn började den med att klaga på att den saknar en produktnyckel och att det uppstått ett fel vid verifiering av Windows. Jag förstår ingenting - har inte haft datorn igång på ett par dagar, och inte gjort nåt speciellt med den på sistone vad jag kan minnas. Hu kommer det här påverka min dator?


Från en hjälpsida får jag följande information:

"Varför fungerade inte valideringen?

Det finns flera olika anledningar till varför en produktnyckel inte är giltig.

o Den produktnyckel som är associerad med din kopia av Windows har inte utfärdats av Microsoft. Den nyckel som hittades på ditt system är förfalskad och har med största sannolikhet skapats av en icke-godkänd nyckelgenerator. Om din dator levererades med Windows förinstallerat, hittar du här nedan information om vilka steg du kan utföra.


o Den produktnyckel som hittades på din dator har hittats på flera datorer. Varje produktnyckel får endast användas på en dator, om inget annat anges i slutanvändaravtalet.

+ Sedan tidigare vet vi att förfalskare säljer datorer där Windows installerats med samma produktnyckel, utan kundernas vetskap. Om du misstänker att du har råkat ut för detta ber vi dig utföra nedanstående steg.


+ Om du har använt den här produktnyckeln på mer än en dator måste du köpa en ny produktnyckel. Varje dator måste använda en egen, unik produktnyckel.
"


Jag har köpt datorn av min bror för två år sedan, så jag vet inte var "min" produktnyckel kommer ifrån, men borde jag inte fått ett felmeddelande tidigare om det är något fel på den?
 
Sv: Fel vid verifiering av Windows

Den har väl försökt ladda hem uppdateringar (och det ska den göra), och därmed insett att du har en olaglig windowsversion.
 
Sv: Fel vid verifiering av Windows

helt korrekt, datorn har utnyttjat ms nya variant av verifiering och då har den konstaterat att nyckeln inte är korrekt.
iofs så vet jag många med faktiskt äkta licenser som råkat ut för detta också, men oftast beror det på olagliga versioner.
kolla med brorsan....

det finns fula knep i detta avseende, men då får man söka på annat håll...
 
Sv: Fel vid verifiering av Windows

att lagliga versioner har blivit nobbade beror oftast på att någon annan klurat ut nyckeln och spridit den...
bara en nyckel av varje får finnas...
 
Sv: Fel vid verifiering av Windows

Om man bara trycker på påminn mig senare och stänger av automatiska uppdateringar så funkar det som det ska ändå. Lena - som har samma windows-cd till alla datorer hemma, att betala hutlösa pengar för att morsan ska lägga patiens känns patetiskt...
 
Sv: Fel vid verifiering av Windows

Men vissa uppdateringar är nödvändiga då datorn ska funka bra... Så jag har ett problem med detta. Jag har ju bara tappat bort min skiva som jag fick vid köp av dator dessutom. Men om man kontaktar microsoft och pratar med dem så får man lite mer info och tips.
 
Sv: Fel vid verifiering av Windows

Men har man en laglig variant inklusive certifikat och grejer hör man av sig till microsoft så ordnar det sig (tror man får ny nyckel iofs).
 

Liknande trådar

C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
2 966
Senast: Ragatan
·
IT & mobiler Min dator har fått spel. Idag har den startat om sig 8 gånger, oftast brukar den nöja sig med 2-3 gånger på en dag. Nu tycker jag att...
2
Svar
24
· Visningar
2 221
Senast: Prosit
·
S
IT & mobiler min pappa har en otroligt dålig förmåga att gå in och trycka på inställningar jag inte vill ha. det har flera gånger hänt super duma...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: ScissorHands
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp