Felmärkt sadel

SnigelEffekt

Trådstartare
Om ni skulle köpa en ny sadel och bomvidden på den sadeln skulle vara felmärkt, alltså sadeln är bred som den vidd du beställt, men märkt som smalare. Hur skulle ni ställa er till det?

Och i vilken utsträckning påverkar det värdet vid en eventuell försäljning senare om hästen växer ur den?

Sv: Felmärkt sadel

Alltså du beställde tex en vid, men den vart märkt medium när den kom fast den passade din vida häst???

Om det är en ny sadel så måste du reklamera! Hela andrahandsvärdet blir ju helt snett om sadeln är felmärkt.

Jepp det är en ny sadel, så jag ska kontakta företaget så fort de öppnar imorgon.

Det var mer bara tankar som poppade upp i huvudet som jag var tvungen att höra hur andra tänkte och reflekterade kring.

Korpilompolo: Typ så ja, fast skillnaden mellan märkningen och den faktiska storleken är betydligt större..... Så det känns som att det OMÖJLIGT kan vara så att märkningen stämmer, fast å andra sidan kan jag ju inte vara säker på att den faktiskt är så vid som jag beställt den heller.......

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 269
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 218
Senast: super
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
1 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka