Bukefalos 28 år!

Fem hästar säljs av polisen

Sv: Fem hästar säljs av polisen

Konstigt att de bara har en cirkaålder. Jag trodde alla hästar i Sverige måste ha pass. Det är väl därför de är omhändertagna, förmodar jag.
 
Sv: Fem hästar säljs av polisen

Konstigt att de bara har en cirkaålder. Jag trodde alla hästar i Sverige måste ha pass. Det är väl därför de är omhändertagna, förmodar jag.

Skulle polisen omhänderta hästar för att de inte har pass?
Det här med pass är rena hysterin - let's face it: det står hästar överallt som inte har något pass: De betar, rids, säljs och köps och skickas på destruering utan pass.

FAST man inte får ....

Dessutom får ju inte polisen sälja de vidare utan pass... så de har nog pass.
Kort och gott. :idea:
 
Sv: Fem hästar säljs av polisen

Usch mina värsta farhågor om idioter som buskavlar travarkorsningar som ingen sen har tid med, besannas tyvärr. Stackars hästar!:cry:
 
Sv: Fem hästar säljs av polisen

Tycker mer det låter som någon som haft sin hingst tillsammans med sitt sto och att de sedan fått leva livet som de ville, med tanke på att de äldre avkommorna är så ohanterade.
 
Sv: Fem hästar säljs av polisen

Tror inte polisen omhändertar hästar bara för att de saknar pass, de saknar nog pass pga samma orsak som gör att polisen omhändertar dom, dvs antagligen brist på pengar att lägga på hästarna i form av foder, och möjligen också brist på ork/tid/vilja i sådan utsträckning att hästarna far illa.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tiden hos Patrik Kittel for OS-hästen och EM-medaljören Bohemian ser ut att bli kort. "Jag ber för att du ska få ett bra hem där du kan...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Omkring 400 hästar från det omstridda danska stuteri Viegård ska nu säljas. Konkursförvaltaren hoppas att affärerna ska vara klara före...
Svar
7
· Visningar
1 323
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 942
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp