Fet unghäst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Icelandichorses
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 837
I

Icelandichorses

Jag har precis kommit igång att rida min unghäst, men han är väldigt fet, haha! Någon som vet hur man på ett bra sätt fort bort lite av de här extra kilona utan att hårdträna eftersom han som sagt bara är under inridning.:confused:

Sv: Fet unghäst

Det går bara med att minska på maten, samt att försöka aktivera dem utan ryttare en del, typ lösgalopp och arbete vid hand.

Sv: Fet unghäst

Bra träning som förbränner är att man promenerar i raskt tempo 45min varje dag, det gjorde vi med GP-hästarna varje dag nere i Tyskland.

Kolla över hagen (inget kraftigt bete, alltid högiva etc), foderstat (hästen behöver inte "över" fodras med massa foder, har du bra hö som är analyserat och enb lite foder som tillskott klarar sig hästen väl) Hur länge är han ute över dagen? kan det bli längre så han aktiveras?

Lycka till!

Liknande trådar

Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 204
Senast: Piaff
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 557
Senast: Idaw83
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
596
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 193
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka