Bukefalos 28 år!

Fettisdagen

Lillebrors, om du menar bageriet på Rörstrandsgatan i Stockholm, så är det dom godaste semlorna. Mandlarna är ju jättegoda :d

Om vi menar samma bageri, hur tycker du dom är annorlunda frånsett mandlarna?? Tycker dom har en klassisk semla 🤔
Åt en sådan igår. Dog! Helt perfekt semla och det var ett mycket bra drag av mig att förbeställa så jag slapp frysa i en lång kö.
 
Som min lokaltidning var tvungna att skriva i omdömet om en av semlorna de testade "På grund av en cykelolycka vid inhandlingen ser den lite märklig ut." Den såg verkligen lite tilltufsad ut, och tänk er paniken för stackaren som fick i uppgift att inhandla semlorna! :nailbiting::rofl:
Trots denna skräckhistoria var jag igår modig nog att cykla till bageriet och köpa mig en semla till eftermiddagsfikat. Den blev lite tilltufsad i kanterna, men annars gick det fint! Extremt god semla med massor av mandelmassa :love:

Tycker för övrigt att det var gulligt att man fick den i en liten låda med presentsnöre runtom, precis som det ska vara!

Semla.png
 
Trots denna skräckhistoria var jag igår modig nog att cykla till bageriet och köpa mig en semla till eftermiddagsfikat. Den blev lite tilltufsad i kanterna, men annars gick det fint! Extremt god semla med massor av mandelmassa :love:

Tycker för övrigt att det var gulligt att man fick den i en liten låda med presentsnöre runtom, precis som det ska vara!

Visa bifogad fil 113203
Åh fy tusan vad gott det ser ut! Jag älskar när det är ordentligt med mandelmassa!
 
Åh fy tusan vad gott det ser ut! Jag älskar när det är ordentligt med mandelmassa!
Ja, det var verkligen rejält tilltaget, den vägde minst 2 kg kändes det som :D SÅ gott! Mandelmassan är det viktigaste för mig! Den är från St Jakobs Stenugnsbageri, vet inte om de finns utanför Skånes gränser dock.
 

Liknande trådar

Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 595
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
695
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 166
Senast: Acto
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 275
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp