Priset beror enormt mycket på vem man får att gräva in eländet åt en... Vi har haft (enorma) problem med grävavtalen i vår by och nu när vi letar efter andra installatörer ser man att samma leverantör (tex bahnhof) skiljer flera hundra kronor för samma tjänst i samma område beroende på vilket företag som grävt åt en. Det första alternativet hade gett mig 100/100 för ungefär 130kr om jag minns rätt, med det senaste förslaget kommer 100/10 att kosta strax under 500kr...

Man får ju ta det nät man får dock, och hellre dyrt fiber än inget alls (vilket det fortfarande kan bli, tyvärr). Men "öppet nät" verkar vara en sanning med modifikation. :meh:
 
Tack för all input, mycket värdefull! Idag insåg jag att vi har bundit vårt internet året ut, så vi funderar på att kanske bara ta tv ett tag, utan att binda sig. Det måste man väl kunna - bara ha tv?
 
Och...vad behöver man för extra mojänger? Någon box till tv:n?
Vi har trådlöst internet med net1:s router idag, behöver vi köpa en annan router sedan till internet?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som inte har fiber eller liknande, vad har ni för bredbandslösning och hur fungerar den? Jag behöver kunna jobba hemifrån, med...
2
Svar
20
· Visningar
900
Senast: Angel
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
929
Senast: sjoberga
·
Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
822
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
544
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp