fibergi jag vill om man bara ska ge de eller?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Pamme_Jaspin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 786
P

Pamme_Jaspin

hej de är så att jag har funderat på att byta till fibergi. nu äter min häst havre, betfor + vitamin och minerall.

så jag undrar om man bara ska ge fibergi för jag har hört att allt finns i som hästen behöver stämmer detta?

hur mycket ska han ha av de då?
(fibergi)
min häst är varmblod på 12 år som är ca 150-155 i mkh. rids 6 dagar i veckan normalridning

jag vet inget om detta foder men har hört att de ska vara bra för hästen.

finns de en snäll själ som kan hjälpa mig
tack på förhand

Sv: fibergi jag vill om man bara ska ge de eller?

Fibergi är ett färdigfoder, ja, men för att få veta om det innehåller allt din häst behöver måste du först ta reda på vad grovfodret innehåller.

vart kan jag kolla upp detta? är nybörjare när de gäller foder

Fråga den du köper grovfodret av om det är analyserat, annars kan du själv ta ett prov och skicka in. Titta på www.analycen.se, och det finns flera andra företag man kan skicka till också.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
892
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 202
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 491
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?