• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare breccia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 950
B

breccia

Fungerar det bra på hästar som har svårt att lägga på sig? En fundering bara... :)

Håller med det andra inlägget.

Fungerar kanon om du har en häst som har lite svårt att lägga på hullet.

Oki, då kanske jag ska testa det istället :)
Ger Krafft Sport, Krafft Grund o Luzern och det känns väldigt onödigt när jag tänker efter att ge två sorts krafft + luzern om t.ex. Fibergi fungerar! :)

Fast vad har du för värde i ditt hö? Det e ju inte säkert att det passar till ditt hö.

Vi väntar fortfarande på analys, de vägrar skicka med alla värden :(

Jag hade ett sto som belv jätte mager på fibergi trots att hon hade fri tillgång på hö och fick en rejäl mängd av kraftfodret.
Nu har jag gett hästar som varit magra och omusklade eller av någon annan anledning som behöver gå upp i vikt, Dodson & Horell s Buil Up. Det fungerar kanon. Det ger ett snabbt resultat och behåller hästen fin!! :bump:

Jo, det förstår jag också. Men de vägrar ju skicka tillbaka alla värden till oss :( Detta var mest en fundering... :)

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 226
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
723
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka