Fick fel paket

feny

Trådstartare
Igår var jag på ICA och hämtade ut paket. Ett i sambons namn och två i mitt namn. Jag fick paketen och allt var frid och fröjd men nu på morgonen när jag öppnar ena paketet ser jag att däri ligger en ny iPhone och inte alls den barnbok jag beställt. 😮 Läser på paketet och det är adresserat till någon helt annan (såklart).

Hur kan det hända? De brukar ju "blippa" legitimationen, trodde det var att säkerställa att rätt person hämtar ut paketen.

Barnboken skulle vara en present åt en kompis som precis fått barn, får väll ge bebisen en iPhone istället 😄 (Skämt åsido, jag ska självklart gå tillbaka med paketet.)
 
Igår var jag på ICA och hämtade ut paket. Ett i sambons namn och två i mitt namn. Jag fick paketen och allt var frid och fröjd men nu på morgonen när jag öppnar ena paketet ser jag att däri ligger en ny iPhone och inte alls den barnbok jag beställt. 😮 Läser på paketet och det är adresserat till någon helt annan (såklart).

Hur kan det hända? De brukar ju "blippa" legitimationen, trodde det var att säkerställa att rätt person hämtar ut paketen.

Barnboken skulle vara en present åt en kompis som precis fått barn, får väll ge bebisen en iPhone istället 😄 (Skämt åsido, jag ska självklart gå tillbaka med paketet.)
Anmäl till postnord och i butiken.
Min svåger skulle hämta rek och då hade de lämnat ut det till mågon annan. Så fel blir det..
 
Igår var jag på ICA och hämtade ut paket. Ett i sambons namn och två i mitt namn. Jag fick paketen och allt var frid och fröjd men nu på morgonen när jag öppnar ena paketet ser jag att däri ligger en ny iPhone och inte alls den barnbok jag beställt. 😮 Läser på paketet och det är adresserat till någon helt annan (såklart).

Hur kan det hända? De brukar ju "blippa" legitimationen, trodde det var att säkerställa att rätt person hämtar ut paketen.

Barnboken skulle vara en present åt en kompis som precis fått barn, får väll ge bebisen en iPhone istället 😄 (Skämt åsido, jag ska självklart gå tillbaka med paketet.)

Att man scannar leg är för att registrera vem som hämtar, personnummer är på intet vis kopplat till paketens kollinummer. Däremot ska ju postombudet själv titta så att namnet stämmer överens.
 

Liknande trådar

Äldre Har varit i Turkiet i 6 veckor och när jag kom hem hade jag två paket jag skulle hämta på posten, från telefonbolag? Telenor och 3. Har...
2
Svar
31
· Visningar
6 800
Senast: Lyrisk
·
Gravid - 1år Måste bara berätta en sak som hände mig just. Sambon var på väg ut men kom upp med posten först. Det var ett "paket", med blommigt...
Svar
4
· Visningar
1 201
Senast: vippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp