Fiffiga lösningar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Solosanta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 856
S

Solosanta

Jag skulle vilja ha lite tips på fiffiga lösningar i sadelkammaren!
Som tex hur och var förvarar ni alla grimmor, träns, täcken. Ja, smarta upphängningsanordningar... Gärna bilder! :)

Sv: Fiffiga lösningar

jag har typ bara krokar , en liten upphängdlåda med grimskaft och en stor stalllåda med alla benlindor och shabarak (=STOR låda...) det är väl typ det tror ja ... å en egendjord täckeshängare av ett metallrör som sitter fart i väggen ... dör ja hänger täckena på ... typ som en sagelhängare (?) dålig på att förklara ...

I vårt stall har vi en vägg med garderober, varje långvarig hyresgäst (ej sommarbete eller liknande) har varsin garderob. Där har man typ schabrak mm. Täcken hänger på väggarna i stallet (lättare att komma åt), hängarna ser ut som stegar eller vad man ska säga. Sedan har vi en "snurrbar" tränshängare och en vägg med sadelhängare/selhängare. Bostar har vi på hyllor vid skötplatsen. Vi har en väldigt stor sadelkammare så vi kan sprida ut oss ganska mkt:p

jag har flera garderober, hyllar och lådor men allt får inte plats så typ 10 täcken hänger framme.

Vi har ganska begränsat med plats i sadelkammaren, men alla boxplatser har varsitt skåp, jag har inrett med trådbackar för att hålla ordning. Sedan har jag en lufttät tunna på vinden dit jag lägger vintertäcken under sommaren, nytvättade schabrak mm så allt håller sig rent och fräscht när det inte används.

Liknande trådar

Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
143
Fritid Jag behöver tips på hur jag kan förvara min sticking när jag är ute på språng. I vanliga fall har jag en speciell väska, men det blir... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 759
Senast: Sel
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 644
Senast: Stergo
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
546
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka