Filipstadsritten!

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare cano
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 405
C

cano

Hej!:)
Vilka här kommer till Filipstadsritten på lördag?

Jag själv & våran El Sobra ska göra debut i tävlingsklass 50 km!

Vi får hoppas på bättre väder än vad det var förra året!:( Just nu är det uppehåll (bor i närheten), men det är den typen av väder som ändrar sig ofta.

/Camilla

Sv: Filipstadsritten!

Ska oxå till Filipstadsritten!:)

Jag och min häst Gloria Orion ska ditt och tävla T50!
Även min syster ska ditt och tävla T50 med Callippo J.P.

Hoppas att det blir uppehåll och varmt och skönt!

/I

Jag ska dit och rida CK's William. Det blir första 8-milen för både honom och mig, pirrigt.
För tillfället lovar SMHI uppehåll, hoppas de inte ändrar sig...

Å lycka till!! Det går säkert bra! :bump:

Hoppas ni får bra väder! Själv startar jag inte förrän på Rönningeritten och ni som var där förra året vet vilket väder det var...usch! :crazy:

Ska som sagt oxå till Filipstadsritten.

Ska rida T50 på Callippo J.P. och har lillsyrran som tävlingssällskap på Gloria Orion.

Hoppas på fint väder...Hoppas Hoppas Hoppas!

Det behövs lite "gamlingar" i spåret också ... så därför ska Gimmick och jag vara med ;). Det är 10 (!) år sedan sist som vi var ute på en "riktig" distans.

Jag nöjer mig med T50 - vi blir ganska många i den klassen.

Hoppas oxå på uppehåll så att man hinner/ids titta på/prata med andra ekipage.

Syns där!
/Anne

Hej på er alla!:)
Kul att det är några här som ska till Filipstadsritten!:banana:
Vi får verkligen hoppas på bra/bättre väder, åtminstone uppehåll! Jag undrar hur gärdet är som parkeringen brukar vara på?:confused:
Lycka till alla!!:banana:
/Camilla

Hej igen!:)
Nu är jag hemma igen efter genomförd och godkänd ritt!:bump:
Sobra och jag genomförde T50 km med en genomsnittshastighet på 12.19 km/h, jag tror att vi slutade på en 16 placering. Sobra var otroligt laddad i början, men varavade ner efter ett tag.
Vädret var kanon och parkeringen var inget att vara orolig för, den var torr trots allt regnande den sista tiden. De hade flyttat tävlingsområdet lite så det var inte det gärdet som jag tänkte på.
Hoppas att allt gick bra för er andra och att ni har haft en trevlig dag!
/Camilla

Pust och flås, nu har vi också kommit hem efter våran första 8-mil!
William skötte sig med den äran och vi blev godkända i mål och fick en fin, blå DM-rosett.
Han såg så nöjd ut när han travade ut i hagen hemma, själv staplade jag ömkligt upp för trappan...

Det gick bra för mig oxå.
Klarade ritten godkänt som var målet för dagen, det var min sista tävling på ett tag nu eftersom det är något annnat som pockar på uppmärksammheten....hehe

Ska bli roligt att se syrran när hon tävlar min häst, i framtiden.
Och ska bli skönta att få hinka, bara, man får nog inte samma träningsvärk dagen efter då misstänker jag.

Det var en rolig men kuperad bana, roligt med en hel del naturliga hinder, att både ducka under och hoppa över.
Väldigt fint väder och jättevacker natur, och underbart underlag för det mesta!
Kommer säkert komma tillbaka framöver!

Håller med dig Maja! Jag blev också förvånad, men det kanske var många med nyare hästar som behöver sina tävlingsmil i ett bra tempo. Grattis alla godkända!

Det blev väldigt tungt frampå dagen. Man red ju väldigt mycket samma vägar alla slingor, och sanden blev riktigt djup på sina ställen. Tittar man på tiderna har i stort sett alla fått dra ner på tempot på andra och tredje slingan, för underlaget ändrades allt eftersom dagen gick.

Galadriel skrev:
Det blev väldigt tungt frampå dagen. Man red ju väldigt mycket samma vägar alla slingor, och sanden blev riktigt djup på sina ställen. Tittar man på tiderna har i stort sett alla fått dra ner på tempot på andra och tredje slingan, för underlaget ändrades allt eftersom dagen gick.

Skriver under på detta.
Själv tycker jag att det är roligare - för självkänslan - att genomföra en ritt "enligt boken", d v s öka hastigheten undan för undan (nåja, i denna ritt hade jag väl inte gärna ridit värst fortare än första rundan, men iallafall behållt någorlunda liknande tempo) men precis som Galadriel skriver, så blev sandslingorna rejält upptrampade och tunga under dagen.
Ebba Boberg och Patos gjorde dock just en sådan fin ökning av hastigheten på slutet. Tjusigt och fint! Vi gick nog ut lite för hårt för att behålla vårt tempo på de djupnande sandvägarna helt enkelt.

Det är värre med lera som trampas upp och blir djup och hal, men tung sand är inte heller att leka med (för hästar iallafall ;) ).
Om det regnat hade nog sanden hållt sig mer packad och lättriden. -Se där, om det regnar nästa år så kan vi ju hålla det i minnet som en positiv aspekt på tävling och regn! :D

Senast ändrad av en moderator:

Hej!
Resultatlistorna har justerats, tydligen var det något fel.
/Camilla

Hm
Jag tycker listorna ser väldigt skumma ut nu också. Om man tittar på dig så ska du enligt listan ha ridit första slingan med hastighet 11,1 km/h andra slingan 11,6 km/h och totala hastigheten 12,7 km/h. Hur går det till?
Tittar man på de som red CR så är det samma sak fast åt andra hållet. Första 8,0 km/h andra 9,1 km/h och totalt 6,3 km/h. Den siffran stämmer inte 50/6=8,33km/h så dom får nog räkna allt igen och redigera en gång till.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 144
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 548
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 817
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka