Filmer från nätet.

P

Pomerans

Har någon koll på om det går att bränna en film som man lyckats tanka hem från tex. Kazaa?
Eller är man tvungen att se filmen på datorn...
Och OM man kan bränna ner den på cd, blir isåfall tv bilden bra??
:confused:
/Pomerans, som funderar på att ladda hem någon film.
 
Du kan bränna den till CD, men du måste förstås ändå ha CD:n i datorn för att se filmen.

Bildkvalitén etc är precis lika bra när du bränt, filen är precis likadan, däremot kanske det kan gå lite hackigt ibland om du har en långsam cd-läsare.
 
Hm.. när vi ändå är inne på detta.
Kan man inte se filmen i en dvd spelare då om man lägger den på en cd?
Mitt sunda förnuft säger att det inte borde gå,men man vet ju aldrig.
 
Hm.. när vi ändå är inne på detta.
Kan man inte se filmen i en dvd spelare då om man lägger den på en cd?
Mitt sunda förnuft säger att det inte borde gå,men man vet ju aldrig.

Jo, om man bränner den som VCD, och DVD-spelaren kan läsa VCD.
 
Själv har jag ett grafikkort med TV-ut på datorn så jag har kopplat datorn till TV:n. Delvis så har jag bara DVD i datorn, men dessutom kan jag se filmer jag laddat hem och även spela emulerade spel på TV:n.
 
Bränna som VCD :confused: hur gör man det då??
Fixar inte datorn sjäv det format som den vill eller?? (är inte så hemma på datorer liksom...)

Jag hade tänkt att man ska kunna se den i dvd spelaren, på tv apparaten. Så att man kan ligga bekvämt i soffan och glo :o

/ Pomerans
 
Bränna som VCD :confused: hur gör man det då??
Fixar inte datorn sjäv det format som den vill eller?? (är inte så hemma på datorer liksom...)

Jag hade tänkt att man ska kunna se den i dvd spelaren, på tv apparaten. Så att man kan ligga bekvämt i soffan och glo :o

/ Pomerans

Filmen bör vara i VCD-format - då bör det gå "av sig självt". Det går annars att konvertera, men det tar tid och är krångligt. Tror Nero kan göra det. :)
 
Om man har en dvd-brännare så borde det ju gå att bränna över på en dvd.skiva och sen kolla på den i den valniga dvd-spelaren (förutsatt att spelaren kan visa brända skivor).
 
Morrr.. Nu har jag lyckats ladda ner ett par filmer. Men jag kan inte bränna dem. När jag klickar på "kopiera till cd" så funkar det, sen klickar jag på "kopiera" och då vill den inte längre. Tröttsamt det här med ovilliga datorer :crazy:

Jag får väll sitta på pinnstolen och titta på dem på min lilla data skärm i brist på TVn och den sköna soffan :(
 
vad bränner du i för program? Kan vara så att ditt program enbart är anpassat för att bränna data cd och in te vcd eller dvcd som är de format som krävs för att du ska kunna se dem i dvd:n . Förutsatt att du har en dvd som tar dessa format.
 

Liknande trådar

Tjatter Blivit inbjuden till ett 40-års firande med pirat-tema :meh: Fattar inte att folk fortfarande tycker det är kul med maskerad men men...
Svar
10
· Visningar
909
Senast: Enya
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 974
Senast: Lobelia
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 864
Senast: Twihard
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp