Dumpen (obs kan vara triggande)

Det förutsätter att alla anmäla verkligen är våldtäkter, det är tveksamt. Det finns faktiskt kvinnor som ljuger också.

Har du förresten tänkt på vad som kan hända om alla som anmäler en våldtäkt får per automatik rätt? Då kan jag lätt få bort min granne, politiska motståndare eller andra som misshagar mig. Bara komma på en bra story och så åker de dit.
Forskning säger att det är ca 95%

Riktigt så enkelt är det inte du måste berätta om dig själv och ditt sexliv i detalj

Vill du göra så s rekommenderar jag skattebrott eller orosanmälan om barn
 
Ja men då är det inga problem, varför tjafsa om det? Då skippar vi skadestånd helt. Det spelar ingen roll vad man har sönder, det är kapitalistiskt att äga något alls, det får ägaren fixa själv genom försäkring.

Det drabbar i och för sig den fattiga mest, men har man principer

Eller så har man en shablon. En oförsäkrad bil är värd 50/60 tusen annars får man ha den försäkrad
 
Forskning säger att det är ca 95%

Riktigt så enkelt är det inte du måste berätta om dig själv och ditt sexliv i detalj

Vill du göra så s rekommenderar jag skattebrott eller orosanmälan om barn
Fast det måste bevisas, ingen tar dig på ditt ord och tar barnen och kastar folk i fängelse.

Räkna inte med att 95% är sanning om det är garanterat fällande dom.
 
Eller så har man en shablon. En oförsäkrad bil är värd 50/60 tusen annars får man ha den försäkrad
Lycka till med att få till en lagstiftning som premierar att man har gamla miljöovänliga bilar. Och att folk inte behöver ta ansvar för vad de gör. Den värden vill jag inte leva i och de som förlorar mest är vanliga svensson som har en vanlig hygglig bil. Män som kvinnor.

Frågan kvarstår också, ska det gälla allt eller bara i trafiken?
 
Forskning säger att det är ca 95%

Riktigt så enkelt är det inte du måste berätta om dig själv och ditt sexliv i detalj

Vill du göra så s rekommenderar jag skattebrott eller orosanmälan om barn

Nej, forskning säger verkligen inte att 95% av alla anmälda våldtäkter handlar om våldtäkter. Det borde du veta.

Det betyder förstås ändå inte att mer än en liten procentandel handlar om medvetna lögner. Men det finns andra skäl till att en våldtäktsanmälan upprättas utan att en våldtäkt faktiskt skett. (Och ytterligare skäl till varför det inte är möjligt att väcka åtal i alla fall då en våldtäkt skett.)
 
Bybor i småstäder tvingar offer att flytta
För att deras fall inte tas upp i rätten? Och alla som regel?


Du är mycket svepande i dina kommentarer. Först säger du alla sen är det bybor i småstäder. Ja det kan bli lynchstämning i småstäder, men min uppfattning är att det inte har något med vem som har rätt eller inte att göra eller hur det går i en eventuell rättegång. Blir det på det viset lär de flesta ha flyttat innan det blir rättssak. Och långt ifrån alla är drabbade.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 317
Senast: Rosett
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 008
Senast: mars
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 616
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 859
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp