Bukefalos 28 år!

Filmöverföring

MittNyaJag

Trådstartare
Köpte laptop i höstas och den har fungerat finfint.
Häromdagen laddade jag över lite filmer på den från en kompis. När jag sedan skulle koppla ihop den med teven så upptäcker jag till min förskräckelse att den ju inte har någon utgång för bilden!!
Jag har inte haft något behov av det innan och "räknade kallt" med att den skulle ha det eftersom min bror (Som jag rådfrågade innan köp) inte nänmt någonting om att det inte skulle finnas.
:eek:

Men, nu då... Kan man koppla ihop datorn med dvd'n? (har usb på båda..) eller är det bara att bränna ut det man ska se på??

Så surt och krångligt det blev... :(
 
Sv: Filmöverföring

för att kunna skicka bild till tvn måste du ha TV: out på din dator, det är absolut inte standard.

Har du usb på dvdn så rekommenderar jag ett USBminne, funkar kanon.
 
Sv: Filmöverföring

Det är inte alls säkert att du behöver TV-out på datorn. Det kan räcka med en annan sladd.

Din dator har garanterat en utgång för bilden. Frågan är bara vad det är för typ av utgång, och hur enkelt det är att koppla den till tvn. Det beror mest på din tv. Många moderna tv-apparater har VGA-ingång, d.v.s. precis som en datorskärm. De kan även ha HDMI- eller DVI-ingång, som båda enkelt kan kopplas till DVI-utgången på datorn, bara man har rätt sladd.
 
Sv: Filmöverföring

Är en asus jag har, den här för att vara exakt...

Jag är inte så jättehajj, men det ser ju åtminstonde ut som en "vanlig" kontakt för bildskärm på baksidan, en ganska liten honkontakt med plats för en massa stift...

Har ingen hitech teve, men den har åtminstonde scart o en vardera av hål för röd, vit o gul plugg... :)

Annars får jag väl köpa mig ett stort usbminne... :)
 
Sv: Filmöverföring

Om du ska koppla in datorn till scart-kontakten så måste datorn ha tv-utgång.

Det är nog främst om det är en platt-tv som det finns chans att den har en datoringång. I så fall ser kontakten på tv:n likadan ut som den på datorn.
 
Sv: Filmöverföring

Det finns även adaptrar som omvandlar vga eller liknande till sådan signal som gör att man kan peta in det via tv:ns scart-kontakt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 971
Senast: Yrsel
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 988
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp